Update Kes Mac4u Sc4m Akhirnya Ini Nasib Addy Kanna

 

Dua dal4ng utama kegiatan perjud1an dalam talian dan dua lagi anggota p0lis ditah4n mengikut Akta Penceg4han Jen4yah (POCA) selama dua tahun. Alvin atau nama sebenarnya Goh Leong Yeong, akan ditah4n di Penj4ra Simpang Renggam, Johor bersama seorang lagi anggota polis.

Addy Kanna pula ditah4n di Penjara Pokok Sena, Kedah manakala seorang lagi anggota p0lis dari Kontinjen Selangor ditahan di Penjara Bentong, Pahang. Alvin dan Addy ditah4n pada 2 dan 3 Oktober lalu oleh Suruhanjaya Penceg4han R4suah Malaysia (SPRM). Mereka didapati menjalankan aktiviti pen1puan Mac4u Sc4m dan jud1 dalam talian yang mensasarkan m4ngsa di China dan bekerjasama dengan kartel pen1puan di luar negara.

Alvin, 32, sebelum ini menggemparkan negara apabila melarikan diri selepas dibebaskan dari bangunan Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan memanjat pagar belakang kompleks SPRM itu dalam kejadian jam 6.30 petang Ahad, 11 Oktober lalu.

S4spek dikatakan memanjat pagar dengan bantuan dua pengawal peribadi yang sudah bersedia bersama sebuah kereta yang menunggu di tepi jalan sebelum meloloskan diri daripada tangkapan polis yang sedia menunggu di pintu pagar utama bangunan SPRM.

Semua huk0man tah4nan selama dua tahun itu diputuskan Lembaga Penceg4han Jenay4h (LPJ), Kementerian Dalam Negeri, 27 Disember lalu. Sementara itu, BH Online melaporkan Pengarah Jabatan S1asatan Jenay4h Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed ketika dihubungi mengesahkan penah4nan terbabit dan akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

SPRM turut men4han dan soal si4sat beberapa selebriti terkenal, pegawai dan anggota polis yang melindungi sind1ket penipuan Macau Scam dan jud1 dalam talian terbabit. Kes membabitkan Alvin ini mendapat perhatian meluas apabila lapan daripada 10 individu yang ditah4n adalah pegawai p0lis, dan yang paling kanan adalah seorang Asisten Komisioner (ACP). Sebelum ini, SPRM juga telah merampas wang tunai RM100,000 dan 24 kereta mewah.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : https://apaceritatv.com.my/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*