Terjawab Kenapa Gadis Itu Mudah Terpedaya

 

Sejak minggu lalu, kisah tentang Da’i Syed yang ditah4n atas dkwaan merog#I h4ngat diperkatakan ramai.

Bukan seorang, tetapi beberapa wanita telah tampil membuat laporan mendkwa menjadi mngsa rog#I pendkwah muda itu.

Paling mengejvtkan adalah apabila seorang guru yang mengajar di Lembah Klang tampil mendedahkan beliau turut menjadi mngsa.

Kenapa gadis-gadis itu mudah mengikut Da’i pulang ke rumahnya?

Namun di saat mngsa mengalami tr4uma kerana mengatakan kejadian itu berlaku tanpa kerelaan mereka, terdapat segelintir warganet mempersoalkan kenapa dengan mudah gadis-gadis yang mendkwa menjadi mngsa perbu4tan Da’i Syed mengikutnya pulang ke rumah.

Bagaimanapun, pihak berkuasa telah mendedahkan selebriti rancangan agama itu dipercayai menggunakan medium media sosial untuk memperd4yakan mngsa.

Perkara itu didedahkan oleh Pengarah Jabatan Sias4tan Jnyah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed yang mengatakan suspk menggunakan modus operandi yang sama dalam memp3rdaya mngsa.

Menurut Huzir, suspk akan berkenalan melalui Instagram, mengajak mngsa keluar makan sebelum memperd4ya mereka ke rumahnya untuk melakukan perbuatan itu.

” Suspk mula berkenalan dengan mngsa melalui direct message (DM) dan semua mereka adalah pengikut di Instagram.

” Suspk akan mengajak mngsa keluar makan atas pelbagai alasan termasuk atas kapasiti sebagai da’i, rakan Instagram dan perniagaan.

” Kemudian suspk atas pelbagai alasan membuat helah dan memp3rdaya serta memer4ngkap mngsa sebelum bawa balik ke rumah. Ketika di rumah berlaku perkara tanpa kerelaan.” katanya kepada Mstar.

Huzir berkata demikian ketika sidang media di Ibu Pejabat PoIis Bukit Aman pada Selasa.

Tambah Huzir sehingga kini poIis menerima tujuh lap0ran poIis iaitu dua membabitkan Sksyen 376 Kanun Kesksaan (rog#I), tiga kes bagi Sksyen 354 Kanun Kesksaan (cab0I) dan satu kes di bawah Sksyen 377C Kanun Kesksaan (se.ks Iuar t4bii).

Manakala satu kes lagi diklasifikasikan sebagai tiada tindakan lanjut susulan tiada unsvr gngguan sksu4I.

Da’i Syed sambung tahan r3man lima hari.

” Kami percaya mungkin ada lagi lap0ran, kita bersedia untuk itu dan sudah menubuhkan pasukan khas untuk si4sat kes yang melibatkan suspk.

” Kejadian yang dilaporkan adalah terkini… namun tak kira lama atau baru, sila tampil dan buat lap0ran poIis, kita akan si4sat,” katanya.

Sementara itu di Mahk4mah Tinggi Shah Alam, Da’i Syed atau Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail, 25, ditahan semula pada pagi Selasa selepas tempoh r3man pertama berakhir pada 1 Disember.

Suspk ditahan r3man selama lima hari lagi sehingga 6 Disember bagi membantu sias4tan.

Menurut peguam Ahmad Amzar Ahmad Azlan, suspk tetap dengan pendiriannya menafikan semua dkwaan terhadapnya dan sedia memberi kerjasama kepada pihak poIis bagi membersihkan namanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : http://limauais.pw/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*