Individu Ini Memuat Naik Sebuah Status Sinndir Pendakwah Selebriti Dai Syed

 

Seorang pengguna twitter berjenaka dengan memuat naik sebuah status sindir pendakwah selebriti Dai Syed

“kalau ada gadis gadis yang nak belajar agama boleh DM, saya dah bebas dari segala tvduhan”

Dengan jelas tujuan tweet tersebut hanyalah semata-mata meny1ndir perbuatan keji dai syed yang tular sejak beberapa hari di media sosial

 

 

Rata-rata netizen gelak dengan status yang dimuatnaik beliau..

Sumber: Twitter Via Jiran Cakap

ARTIKEL TERDAHULU

KUALA LUMPUR – Seorang penyanyi yang juga merupakan penceramah agama bebas telah dit4ngkap polis malam tadi atas dakwaan disy4ki mer0gol seorang wanita yang juga kenalannya dalam media sosial di Shah Alam pada tahun lalu.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Sahat berkata, saspek berusia 25 tahun itu dit4han sekitar 11 malam tadi selepas hadir ke Ibupejabat Polis Daerah Shah Alam untuk memberi keterangan ekoran laporan polis daripada mngsa r0g0l pada Rabu lalu.

Katanya saspek did4kwa melakukan perbuatan ji-jik itu di Studio I-Soho, Seksyen 7, Shah Alam dalam kejadian pada 11 September tahun lalu.

“Dalam kejadian sekitar jam 8 malam itu mngsa perempuan berusia 23 tahun telah keluar dengan sasp3k yang baru dikenali di laman sosial Instagram dengan menaiki kereta milik saspek jenis BMW untuk membuat perbincangan berkenaan masalah kem-urungan yang dihadapi dengan kaedah perub4tan Islam.

“Suspek telah membawa mngsa makan di kedai makan di kawasan Batu 3, Shah Alam dan selepas makan, mngsa telah dibawa ke rumah saspek di Seksyen 7 dengan alasan untuk memberikan penerangan bagaimana boleh keluar dari peny4kit kemu-rungan.

“Mngsa telah dir0gol oleh saspek dan mngsa tidak terdaya hendak mel4wan serta tidak tahu cara mahu keluar dari tempat tersebut,” katanya dalam kenyataan malam tadi.

Pada keesokan hari, selepas kej4dian iaitu 12 September 2019 lalu sekitar jam 6.40 pagi, saspek telah didakwa memberikan am4ran kepada mangsa supaya merah4akan apa yang berlaku dan memberi am4ran yang m4ngsa sentiasa dipantau setiap masa.

Menurut beliau, saspek terus menghantar mngsa ke bawah lobi apartment dan mangsa menaiki Grab untuk pulang ke rumah sewa mngsa di Subang Jaya.

Bagaimanapun pada 23 September 2019 mngsa telah dimasukkan ke Hospital Kajang kerana mengalami tek4anan peras4aan serta dirujuk ke raw4tan psiki4tri.

“Pada Oktober 2019, mngsa telah balik ke rumah keluarga di Triang, Pahang serta telah mendapat raw4tan semula di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh dan dit4han di wad psiki4tri selama lima hari.

“Pihak Hospital Temerloh telah mengatakan mngsa telah mengalami tek4anan peras4an yang teruk serta tr4uma akib4t dari kejadian tersebut dan sehingga laporan polis ini dibuat, magsa masih menerima raw4tan susulan di hospital yang sama.

Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Kes3ksaan dan saspek yang dita4han di l0kap IPD Shah Alam akan direm4n pagi ini untuk membantu si4satan lanjut.- MalaysiaGazette

Da’iSyed mula dedah perkara ini

Sebelum ini PENDAKWAH muda Da’i Syed menegaskan kem3lut antara dia dan bapanya iaitu Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail terlalu perib4di untuk dikongsikan kepada umum.

Biarpun tidak berkongsi secara terperinci, Syed, 25, mengakui mereka tidak mempunyai hubungan b4ik selepas dia memilih untuk menyertai program Da’i pada 2016.

Syed berkata, bapanya itu telah berpindah ke Cairo, Mesir selepas berpis4h dengan ibunya pada 2017.

“Saya percaya bahawa keadaan sebenar hubungan antara ayahanda dan saya adalah perkara peribadi yang perlu disimpan sendiri.

Da’iSyed muat naik kenyataan rasmi di Instagram.

“Cukuplah sekadar saya menyatakan bahawa ayahanda telah lama meninggqlkan ibu sejak tahun 2017, lantas berpindah ke Cairo, Mesir.

“Hubungan antara kami berdua keruh seawal tahun 2016 apabila beliau tidak bersetuju dengan pilihan kerjaya hidup saya untuk menyertai program Da’i yang ditayangkan di televisyen.

“Namun atas hormat seorang anakanda kepada ayahandanya, saya terima nasihat yang diberikan itu dengan hati terbuka,” kata Syed.

Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail mendedahkan perkara itu dengan memuat naik kenyataan rasmi di Instagram pada Rabu.

Cukuplah sekadar saya menyatakan bahawa ayahanda telah lama meningg4lkan ibu sejak tahun 2017.

Sebelum ini, bapa kepada pendqkwah muda itu menerusi laman Facebook mengakui sudah lama mendengar berita bu-ruk yang membabitkan anaknya.

Malah Syed Mohammad Shaiful turut mendedahkan anaknya mengabaikan segala mesej yang dihantarnya sejak dua tahun lalu.

Berikutan dakwqqn yang tulqr, Syed Mohammad Shaiful menasihati agar pihak yang mendqkwa menjadi mngsa segera melaporkan kepada pihak berkuasa.

Dalam pada itu, Syed yang juga penyanyi memberitahu dia bakal memfailkan sqman fitnqh terhadap individu yang menyebarkan dakwqqn tersebut di laman Twitter.

Da’i Syed dedah bapanya sudah meninggqlkan ibunya sejak 2017.

“Saya dengan ini menutut supaya pengguna akaun Twitter yang berkenaan untuk memad4m segala kenyataan yang bersifat fitn4h, ditokok tambah, disebarkan dan ditujukan kepada saya sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan kadar segera.

“Permohonan maaf secara bertulis kepada saya juga perlu dilakukan bagi memperbetulkan keadaan. Permohanan maaf ini kemudiannya perlu disebarkan dengan cara sama fitnqh ke atas saya disebarkan.

“Sebarang kedegilan oleh mana-mana pengguna akaun Twitter yang berkenaan, akan saya terima sebagai pelawaan bagi saya memulakan tindqkan sqman fitnqh di mqhkamah terhadap mereka,” ujarnya.

Pada Selasa, Da’i Syed tampil membuat laporan polis bagi menafikan dkwaan dia terbabit dalam kess ro g0l seperti yang ditulqrkan di Twitter.

Sumber – Trendingsangat

Terima kasih!

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : kualalumpurviral/https://mediabawang.net/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*