Aliff Syukri Respon Isu Wanie Minta Pampasan, Sekali Ada Komen Yang Lagi Pedas Buat Ramai Terkedu

PETALING JAYA – Seorang gadis yang pernah tular sebelum ini kerana mengalami mas.alah berat badan mencecah hampir 300 kil0gram (kg) tampil membuat pendedahan dan tuntutan terhadap seorang jutawan kosmetik atas tudvhan teranlaya dan dimanlpulasi.

Gadis itu, Nurul Airawani Nazira Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Wani Comel, 23, mendakwa dirinya seperti ditlpu selepas tidak mendapat sebarang faedah dan bayaran seperti yang dijanjikan.

Menurut Wani, dia telah didatangi seorang usahawan kosmetik sekitar Ogos tahun lalu untuk melantik dirinya sebagai duta sebuah prroduk pelangsingan badan tetap;i saya perlu menjalani pembe.d4han pada bahagian perut terlebih dahulu.

“Selepas menjalani pemb.ed3han di sebuah pusat pervbatan di Kuala Lumpur pada Ogos 2019, saya telah didatangi pihak usahawan tersebut untuk menandatangani k0ntrak.

“Bagaimanapun saya tidak diberitahu dengan jelas tentang kandungan k0ntrak tersebut tanpa mengetahui isi kandungannya,” katanya ketika ditemui pada satu sidang akhbar sebentar tadi.

Ujarnya lagi, selepas selesai menjalani pemb.ed4han barlatrik tersebut, segala urusan meli.batkan raw4.tan susulan dilakukan sendiri olehnya tanpa diberikan wang pemblayaan yang dijanjikan.

Tambah gadis berasal dari Jerantut, Pahang itu, segala rek0d keslhatan selepas dia menjalani pemb.ed4han bagaimanapun dipegang pihak usahawan tersebut dan dia tidak mengetahui statvs serta tlndakan lan.jut yang perlu dilakukan.

“Saya memikirkan soal keluarga kerana pihak usahawan itu telah berjanji akan membantu saya dari segi kew.angan.

“Bagaimanapun saya tidak menerima sebarang bentuk bantvan seperti yang telah dijanjikan. Lebih menyedihkan apabila saya cuma menerima ‘upah’ kurang daripada RM 1,000 selepas terlbat dengan penghasilan kandungan video tentang pr0duk pelangsi.ngan badan,” katanya.

Pada sidang akhbar tersebut, Wani turut memberitahu bahawa dia terpaksa membuat lap0ran polis untuk menjamln kesela.matan diri selepas didatangi wakil usahawan itu dalam keadaan mar.4h dan telah meng0yakkan kontrak yang telah ditandatangani.

“Saya telah dimar4hl hanya kerana telah menerima bantvan daripada pihak lain,” ujarnya

Tampil membuka mulut, Wani yang turut ditemani peguam, Haziq Aizuddin Subhi berkata, dia ingin menu.ntut pampasan dan habvan yang telah dijanjikan selain ingin memb.atalkan k0ntrak yang telah ditandatangani.

“Saya mengalami kem.urvngan disebabkan perkara tersebut selain turut dike.cam dan dicacl netizen dengan tuduhan tidak berasas.

“Ada yang menggelar saya sebagai tidak kena.ng budl, pemalas dan hanya mengharapkan bantuan semata-mata,” katanya.

Selain menu.ntut hak, Wani berharap pended.ahan ini mampu membersihkan namanya yang dipandang sebelah mata oleh masyarakat.

Respon Pertama Dari Datuk Aliff Syukri

Alhamdulillah……

Saya tunggu2 juga akhirnya hari ni berlaku…

Saya simpan segalanya dari hari pertama saya berjumpa beliau…..tunggu penjelasan saya Isnin nanti jam 2 petang… ikut hati nak jawab juga hari ni tapi x ada persediaan dari segi masa biar anda sendiri menilai.. dan kami tahu siapakah punca perkara ini

Saya akan menjawab semua persoalan dengan segala maklumat yg ada dalam perjanjian…tidak separuh- separuh seperti yang dibaca….dengar boleh tpi pastikan dengar dua2 side😉

Jangan pernah melupakan mereka yang peduli dengan kamu ketika kamu susah,serta jangan melupakan orang yang sudah membantumu bahkan ketika kamu tiada yang mahu membantu”

KOMEN NETIZEN :

Ada juga yg berpihak pada ALiff Syukri

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Kosmo/IGDatoAliff

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*