[VIDEO] “Jumpa lagi sayang” Baru Sambut Hari Jadi Pertama, Kanak-kanak ‘Pergi’ Ketika Tidur

 

Memetik laporan Sinar Harian, seorang bayi lelaki berusia setahun meniinggal dunia dipercayai akibat tersed4k susu di rumahnya di Taman Nusa Intan, Senawang di sini pagi tadi.

Ketika kejadian kira-kira jam 4.30 pagi itu disedari Md Zarif Md Johari, 36, dan isterinya, Zurriyati Ishak, 29, apabila terdengar bunyi batuk anaknya, Zulkarnain Md Zarif.

Saya bangun tenguk dia dh mvntah susu dan bibirnya biru

Menurutnya, ketika kejadian anak bongsu daripada lima beradik itu sedang tidur di atas katil bersamanya suami isteri.

“Bila saya bangun saya tengok dia dah mvntah susu dan bibirnya biru. Saya cuba tepuk belakang badan tapi dia tidak lagi bernafas”.

Kami segera membawanya ke hospital swasta berhampiran

“Saya dan isteri kemudian segera membawanya ke hospital swasta yang berhampiran” kongsi bapa ini kepada Sinar Harian.

“Sebaik sampai, pihak hospital cuba memberikan bantuan pern4fasan namun mengesahkan anak saya sudah meniinggal duniia ketika dalam perjalanan,” katanya ketika ditemui di Jabatan Perubatan Forensik Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) hari ini.

Anaknya itu baru sahaja keluar dari h0spital semalam

Ujar bapa ini lagi, anaknya baru sahaja keluar dari h0spital semalam, selepas ditahan di wad Rabu lalu kerana al4mi dem4m yang berulang-ulang selain tiada selera makan.

Bagaimanapun, anaknya dibenarkan keluar dari hospital petang semalam dan laporan perubatan mendapati dia berada dalam keadaan baik.

Kami baru sahaja menyambut hari lahirnya bulan lalu

“Saya reda dengan ketentuan ALLAH. Tapi sedih kerana saya dan isteri baharu saja menyambut hari lahir arw4h bulan lalu,” katanya.

Menurut Ketua Poliis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Mohd Said Ibrahim mengesahkan kejadian dan k3s diklasifikasikan sebagai m4ti meng3jut.

Jumpa lagi sayang

Menerusi perkongsiian di laman Facebook bapa kepada bayi Zulkarnain Afham Johari  turut berkongsi beriita sediih dan menyatakan perasaan riindunya kepada baby Zulkarnain.

Terima kasih Allah hadirkan si comel Zulkarnain

“Rindunya nak peluk ciium baby Zulkarnain. Jumpa lagi sayang. Mekasih Ya Allah sebab hadirkan si comel Zulkarnain dalam keluarga kami walaupon seketika”.

Sementara itu, menerusi perkongsiian viideo di Facebook Zuriyati Isham, baby Zulkarnain kelihatan sihat dan ceria sebelum ini.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netiizen turut mengucapkan takziah dan meniitipkan doa serta kata-kata semangat buat keluarga.

Salam takziiah kepada keluarga arwah baby Zulkarnain, semoga ahli keluarga diberikan kekvatan dan ketabahan mngharungi dugaan ini.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

 

Sumber: YOY

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*