Nasib Baik Tak PlJAK! Pasangan Pergi ‘Trekking’ Sangka Ranting Pokok Jat0h, Rupanya ‘King C0bra’!

 

Pertama kali jejakkan kaki, pasangan suami isteri dari Singapura ny4ris berdepan detik hitam dalam hidup mereka. Sachindra dan isterinya sedang hiking di Bukit Timah Nature Reserve sebelum ternampak sesuatu yang nampak seperti ranting pokok.

Menurut Stomp, mereka kemudian meneruskan langkah dan apabila semakin dekat tiba-tiba ada seorang individu menyuruh mereka berhenti kerana ia bukanlah ranting pokok seperti yang dis@ngka.

lnsiden itu berIaku Sabtu lepas, 29 November kira-kira jam 5 petang dan Sachindra ada berkongsi pengalamannya agar orang lain berw@spada sebelum terlambat.

Saya dan isteri tidak pernah pergi ke Bukit Timah Nature Reserve sebelum ini. Disebabkan ia adalah kali pertama kami ke sini, kami sangat teruja untuk nikmati alam semulajadi di sekeliling.”

Bila kami nampak sesuatu yang panjang di hapadan, kami s@ngka ia adalah ranting pokok yang jat0h jadi kami jalan mendekatinya.’

Tiba-tiba ada seorang wanita menjer!t kepada kami untuk tidak melepasinya kerana ia sebenarnya adalah uIar. Kami dengan segera terus menjauhi (uIar).” 

Saya bersyukur wanita itu beritahu kami kalau tidak salah seorang daripada kami mungkin akan dipat0k. Saya dan isteri kemudian tengok uIar itu dari jauh. Seronok dapat tengok h@iwan yang cantik di dalam hutan.”

Sachindra sempat berpesan dan berkata lnsiden men!mpanya dan isteri patut dijadikan peringatan kepada semua orang untuk sentiasa berw@spada apabila trekking atau hiking dalam kawasan hutan sebegitu.

Sentiasa berhati-hati dan beringatlah untuk memberitahu orang di sekeliling jika kamu nampak h@iwan Iiar dalam hutan simpanan.”

Melalui rakaman video, uIar itu berukuran lebih kurang 3 meter itu dilihat melintasi laluan pengunjung untuk ke bahagian hutan di hadapan. Selepas beberapa ketika, h@iwan itu dilihat menyusur memasuki kawasan hijau dan ia adalah bukti jelas bahawa uIar hanya ‘buat haI sendiri’ jika tidak dignggu atau diprov0kasi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*