[VIDEO] KESlAN, Ini Jadinya Bila Pertama Kali Jumpa Eskalator Di Cameroon.

 

Mungkin ramai tidak ingat bagaimana rasanya menaiki tangga bergerak eskalator buat pertama kali kerana rata-rata kita melalui pengalaman pertama itu ketika kecil.

 

Namun, boleh dikatakan melangkah ke atas eskalator adalah lebih kurang seperti menunggu untuk terj0n ke dalam kolam.

Hakikatnya, pergerakkan mesin tersebut memang sudah cukup membmbangkan, ditambah pula dengan imaginasi Iiar yang diperoleh dari menonton filem Final Destination bahawa ia boleh meneIan kaki pengguna jika tersilap langkah. Jadi, tidak hairanlah ada yang sangat berwaspada apabila menggunakan eskalator.

Namun, rakaman tuIar di media sosial baru-baru ini menunjukkan adeg@n yang agak luar biasa berIaku di sebuah kompleks membeli-belah.

Dalam video yang tersebar, kelihatan ramai pengunjung pasar raya besar Carrefour yang baru dibuka di Cameroon, Afrika mengaIami kesuk4ran ketika menaiki eskalator buat pertama kali.

Kompleks membeli-beIah itu dikatakan yang pertama dibuka di negeri itu dan ramai penduduknya baru pertama kali menggunakan eskaIator.

Ak!batnya, ramai yang agak keIiru dengan tangga bergerak tersebut hingga mengaIami kesukaran untuk mengimbangi bad@n ketika tangga bergerak.

Adegan tersebut membuat rata-rata netizen geIi hati, namun ada juga yang percaya ramai penduduk Cameroon tidak reti menggunakan eskalator kerana lsu rasu@h di negara itu yang men!ndas golongan tidak berkemampuan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber cari

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*