Campak Kucing Demi Video TikTok, Remaja Lelaki Kini Dibvru Persatuan Haiwan Malaysia

 

Pada setiap bulan, pasti ada sahaja sekurang-kurangnya satu k3s yang melibatkan kekej4man haiwan berlaku di Malaysia. Situ@si ini menimbuIkan persoalan buat kita semua, apakah yang bermain dalam fikiran si peIaku semasa sedang mengani@ya haiwan tersebut?

Terbaru, tular sebuah video TikTok yang melihatkan seorang remaja lelaki menjadikan kucing sebagai hiburan dalam videonya. Dalam video tersebut, remaja itu pada mulanya hanya memegang kucing dengan latar belakang muzik lagu daripada Indonesia, lalu secara tiba-tiba mencampaknya ke belakang tanpa belas kasihan..

Malah, adegan menc@mpak kucing itu turut disertakan dengan kesan gerak perlahan (slow motion), membuatkan setiap apa yang berlaku di dalam video itu jelas untuk dilihat.

Meskipun kucing mempunyai keupayaan untuk meIompat daripada tempat yang tinggi, perbuatan menc4mpak kucing boleh mengakibatkan keced3raan kepada haiwan kecil itu.

Video ini tular secara meluas di media sos!al, sehingga mendapat perhatian Persatuan Haiwan Malaysia (PHM). Menurut hantaran yang dimuat naik di Facebook, PHM mendkwa perbuatan meIempar kucing merupakan satu jen4yah yang boeh mendatangkan keced3raan, ketak0tan dan melibatkan kem4tian.

“Dia perlu ditngkap supaya menjadi peIajaran kepada warga tik tok di luar sana agar tidak mengikuti jejak budak lelaki ini memngsakan kucing sebagai medium untuk beraksi”

PHM juga berharap agar budaya menjadikan haiwan sebagai pelaris video TikTok perlu dihentikan dengan segera. Di akhir hantaran tersebut, PHM meminta orang ramai yang mempunyai maklumat terperinci berkenaan remaja lelaki itu agar melap0rkan segera kepada mereka.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*