Datuk Aliff b0ngkar sikap Wani ketika dalam jagaannya, tidak akan ambil tindakan undang-undang

 

JUTAWAN kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman berkata beliau tidak akan mengambil sebarang tind4kan undang-undang terhadap Wani Comel sehinggalah pihak gadis yang dida-kwa dianiya itu memfailkan tindakan sam-an terhadap dirinya.

Menurut Datuk Aliff lagi, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk membawa ke pihak berkuasa sekiranya terdapat ada pihak yang cuba menjatuhkan dirinya dan perniagaannya.

“Saya akan membawa perkara ini ke saluran undag-undag, cuma apa tindakannya buat masa ini belum boleh saya kongsi.

“Sementara itu berkenaan sama yang akan dikemukakan mana-mana pihak, saya mengalu-alu saman anda,”katanya.

Aliff, 33, berkata, pihaknya kini sedang menunggu tindakan lanjut serta maklum balas daripada Wani atau nama sebenarnya Nurul Airawani Nazira Ibrahim untuk menntut bayaran pampasan dan bantuan yang dikatakan pernah dijanjikan sebelum ini.

“Saya tidak ada menjanjikan bulan dan bintang seperti rumah, kereta dan kekayaan yang lain. Dalam perjanjian tersebut, jelas menyatakan pemberian yang akan diberi adalah atas budi bicara yang tertera ditulis di dalam kontrak.

“Dia bukan keluarga saya, bukan isteri saya dan bukan sesiapa. Cari kerja, sebab ada tangan dan kaki. Perlu diingat, saya bukan pusat kebajikan atau zakat. Saya cuma membantu atas dasar ihsan sesama manusia,” katanya pada sidang media di kediamanya di Kota Damansara di sini sebentar tadi.

Menurut Aliff, sepanjang mengenali Wani sejak Ogos tahun lalu, dia telah berhabis hingga ratusan ribu ringgit merangkumi ko pembe-dahan bariatrik, tempat tinggal , bayaran jurulatih peribadi, pakar pemakanan, tukang masak dan segalanya.

Jelasnya lagi, semasa dalam tempoh jagaan di bawahnya, Wani juga didapati ada cvri-cvri membeli makanan dari luar tanpa pengetahuan dan kebenaran pakar pemakanan yang dilantik.

Dalam masa yang sama, dakwa-an Wani yang mengatakan rekod kesihatannya dipegang dan tidak diberikan kepadanya, Aliff menyangkal dakw-aan tersebut dan menyatakan ia boleh diambil secara sendiri di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia.

“Saya tidak mahu bergadvh dengan siapa-siapa. Terang-terang Wani cuba menjatvhkan perniagaan dan imej saya sebagai usahawan.

“Saya sedar orang ramai tidak menyukai perangai saya dan percaya masih ramai segerombolan manusia lain yang cuba menjatvhkan saya,” katanya.

Terdahulu, Wani Comel pada Jumaat lalu membuat sidang akhbar mendak-wa dirinya diani4aya dan dit1pu Aliff selain menafikan haknya sebagai duta produk pelansingan milik usahawan terkenal itu.

Terdahulu Wani Comel membuat sidang akhbar mendakwa dirinya dianaiya Alif selain turut dinafikan haknya sebagai duta produk milik usahawan itu.

Wani juga mendakwa dirinya seperti dit1pu selepas tidak mendapat sebarang faedah dan bayaran seperti yang dijanjikan.

 

 

 

 

 

 

 

Sumber: Wilayahku

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*