Tah4n Rem4n Disambung Namun Peguam Selebriti Pendakwah Meminta P0liss Buat Satu Perkara Ini Dan Kenyataannya Buat Orang Ramai Fikir Semula

 

PENDAKWAH selebriti Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail ditah4n r3man lagi dan kali ini selama lima hari bermula Isnin bagi membantu siasatan bagi satu kesr0goll.

Perintah rem4n yang akan berakhir 11 Disember ini terhadap Syed Shah Iqmal atau Da’iSyed, 25, dikeluarkan Pendaftar Mahkamah Majistret Petaling Jaya, Siti Mazrah Mohamad.

Menurut peguam yang mewakili saspek, Syed Amirul Syed Edros, polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Kes3ksaan bagi dakwaan r0goll.

Dia yang ditah4n semula oleh pegawai polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya pada petang Ahad hadir dengan memakai pakaian lokap berwarna ungu dan berseluar jingga.

Sementara itu menurut peguam, sehingga kini polis memaklumkan menerima lapan laporan jen4yah s3ksual terhadap anak guamnya namun dua daripadanya diklasifikasikan sebagai tiada tindakan lanjut (NFA).

Ini bermakna setakat ini polis sedang menyiasat enam k3s j3nayahh s3ksuall membabitkan pendakwah selebriti itu.

Sehubungan itu Syed Amirul menggesa pihak polis untuk memandang serius mengenai perkara itu bagi mengelakkan salah tanggapan orang ramai terhadap anak guamnya yang sedang membantu siasatan.

“Saya berharap pihak polis bukan sahaja memberikan status NFA kepada dua laporan ini.Sekiranya terdapat unsur-unsur laporan palsuu dalam laporan ini, ambil tindakan kepada pengadu kerana selain nak tegakkan hak m4ngsa sekiranya berlaku jenyah, kita juga ingin menegakkan hak Syed Shah Iqmal.

“Kita takvt ada pihak yang seng4ja membuat laporan untuk menambah tervk keadaan. Ini kerana orang awam akan sentiasa menerima bahawa… ada laporan p0lis, maknanya memang orang tu salah,” katanya.

Terdahulu Syed tiba di Kompleks Mahkamah Petaling Jaya dengan kenderaan polis kira-kira pukul 10.30 pagi.Beliau ditemui pemberita selepas proses permohonan rem4n selesai.

Sebelum ini Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal, dilaporkan berkata pihaknya akan menyiasat berhubung dua laporan membabitkan k3s r0goll dan cabull serta s3kss luar tabiii.

Kes r0goll dilaporkan oleh seorang wanita berusia 22 tahun yang juga seorang guru sebuah sekolah di Lembah Klang.

Berdasarkan laporan, dalam kejadian 22 Oktober lalu itu, mangsa dipelawa keluar makan malam oleh saspek untuk menyambut hari lahirnya di sebuah restoran di Petaling Jaya, kira-kira pukul 9 malam sebelum diajak ke sebuah rumah di Damansara Perdana, Selangor dan dir0goll.

Kes kedua berkaitan cabull dan s3kss luartabii (s3kss orall) pula dilaporkan seorang penuntut kolej swasta berusia 22 tahun.

Dalam kejadian kira-kira 1 pagi pada 17 Oktober lalu, wanita itu dipelawa svspek ke rumahnya di Damansara Perdana, untuk mengajar mengenai pemasaran perniagaan.

Semasa di rumah svspek, mangsa dic4bull selain turut dipaksa melakukan s3ksorall.

Untuk rekod Syed Shah Iqmal sudah ditah4n rem4n selama 10 hari di IPD Shah Alam sejak 27 November lalu.

Kredit:MstarOnline

Sumber via obulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*