Jutawan Segera! Nelayan Jumpa ‘Batu’ Besar Di Pantai, Dianggarkan Bernilai Lebih RM13 Juta!

 

Seorang nelayan dari Thailand ini bakal bergeIar jutawan ‘segera’ apabila dia secara tidak sengaja terjumpa sebuah bongkahan batu besar yang bernilai tinggi di sebuah pantai pada minggu lepas.

Sedang berjalan-jalan di pantai.

Memetik laporan Coconuts.co, nelayan itu yang dikenali sebagai Narit Suwansang yang berusia 60 tahun telah berjalan-jalan di tepi pantai sebelum dia terlihat beberapa buah batu besar berwarna kekuningan berada di tepi pantai tersebut.

Menurutnya, dia tidak pernah menemui sesuatu seperti itu sebelum ini dan bert!ndak untuk segera pulang ke rumah dan membawa ahli keluarganya untuk kembali semula ke pantai untuk mengambil ‘batu’ msteri tersebut gara-gara saiznya yang agak besar.

Setelah mencari maklumat melalui laman web, dia mula menyedari sesuatu yang ‘berharga’ berkaitan batu tersebut.

Ambil pemetik @pi, mahu uji ‘te0ri’ 

Mengambil sebuah pemetik @pi, Narit mula mendekatkan @pi itu pada permukaan batu tersebut dan telahan dan te0rinya adalah benar bahawa batu itu merupakan sisa munt4han ikan paus apabila permukaan batu tersebut mencair setelah terkena @pi.

Bukan itu sahaja, batu tersebut turut mengeluarkan b@u yang bus0k dan memuaIkan menyakinkan lagi ‘te0ri’nya tentang asal usulnya.

Ambergis terberat dalam sejarah, bernilai lebih RM13 juta

Batu yang dipercayai seberat 100 kilogram itu merupakan ambergis yang paling berat pernah ditemui dalam sejarah.

Untuk pengetahuan korang, ambergis ini sangat berharga kerana ia digunakan dalam industri minyak wangi dan kosmetik gl0bal sehingga nilainya dianggarkan sekurang-kurangnya 100 juta Baht yang bersamaan dengan lebih daripada RM13 juta!

 

Tambah Narit, terdapat seorang ahli perniagaan dari Phuket telah menawarkan untuk membeli harga ‘batu’ itu dengan nilai 960,000 Baht (RM128,974) bagi setiap 1 kilogram sekiranya ‘batu’ itu memang benar terhasil daripada munt4h ikan paus gred A.

Selain itu, nelayan itu juga turut mengalu-alukan kehadiran para penyelidik daripada universiti tempatan dan biologi marin untuk menganaIisis dengan lebih mendalam munt4h ‘berharga’ itu.

Rezeki terpijak namanya. Min kalau jalan tepi pantai, jumpa kulit kerang je. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*