Hanya 3 Hari Di HospitaI, lbu Muda TinggaIkan Ank Kecil Selamanya

 

Gua Musang : Perk0ngsian lewat tentang pengurusan jen4zah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan, Jen4zah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebvmikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jen4zah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jn4zah ke tanah perkburan islam Bandar Baharu Gua Musang.

Pengurusan terakh1r untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah, Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebvmikan, Sempat pula dikbumikan sebelum masuk waktu solat magrib.

Aturan terakh1r yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini, Allahyrhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke h0spital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu.

Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi, Punca kemat1an arwh adalah disebabkan jngkitan kvman di dalam badan.

Ak1bat dari jngkitan kvman itu beberapa 0rgan dalamannya gagaI berfungsi, Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun.

Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama ank mereka, Kesian bila difikirkan nasib si ank kecil, Si ank masih tidak mengerti ibunya sudah prgi buat selama lamanya.

Membesar si ank tnpa kasih seorang ibu, KehiIangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah, Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anknya itu.

Ank yang ditinggaIkan oleh si ibu pula masih kecil, Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tert3kan, Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya.

Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya, Apabila meneruskan kehidupan tnpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesuIitan akan dihadapi.

Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan ank2, Jika sebelum ini si isteri membntu menguruskan hal dirumah dan ank.

Pasti keadaan akan menjadi lebih suIit apabila seorang suami tiba tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri, Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehiIangan isterinya.

Jika tdak kuat boleh jadi giIa dibuatnya, Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwh adik perempuan saya, Berbulan men4ngisi pemerg1an isterinya.

Sehingga diri tdak terurus, Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal, Harap harap suami arwh akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama ank lelaki tunggalnya, Buat pembaca, Ayuh sama sama sdekahkan al-fatihah buat Allahyrhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya. Al fatihah.

Kredit: Unit Khas Van Jn4zah.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*