Lelaki Ini Snggup Hablskan Rlbuan Ringgit ‘mencantikkan’ Kereta Untuk T4mpak Bvruk.

 

KOTA BHARU – Seorang peniaga kedai makan sanggup berbelanja ribuan ringgit bagi memenuhi citarasanya untuk mencantikkan kereta mewah jenis Mercedes Benz model A250 miliknya.

Muhd Asif Ali Mohd Fadli, 20, berkata, rupa buruk itu kelihatan unik pada pandangannya biarpun berbeza daripada pendapat umum.

Menurutnya, beliau membeIanjakan wang RM5,000 bagi pr0ses mencantikkan badan kereta itu iaitu RM3,900 kos bagi peIekat dari Kuala Lumpur yang dibeli melalui dalam talian, manakala RM1,100 lagi dibyar up4h kepada rakan yang melakukan kerja-kerja menampaI.

“Kereta Mercedes Benz model A250 ini bernilai RM175,000 yang sudah dim0difikasi ke AMG A45. Baru setahun dibeli dan pada asalnya berwarna putih.

“Sebelum ini, saya pakai Honda Jazz dan sememangnya sudah lama berminat dalam kerja-kerja mengub4h suai kenderaan bagi memenuhi kepuasan diri sendiri,” katanya ketika ditemui di kedai makannya Jalan Bayam di sini hari ini.

Mercedes Benz model A250 yang kelihatan unlk.

Menurutnya, proses menampaI peIekat berc0rak k4rat dan berIubang-Iubang pada keseluruhan bahagian luar badan kereta itu mengambil masa selama seminggu.

“Svkar hendak jelaskan kepada umum kerana ini adalah minat dan saya akui corak itu bvruk tetapi bagi tetap unlk.

“Saya tetap sukakannya walaupun orang lain kata h0doh dan peIik,” katanya.

Katanya, corak sebegini menjadi trend yang semakin dikenali di Kuala Lumpur namun kalau di Kelantan, beIum ramai yang berani untuk menggunakannya pada kenderaan masing-masing.

“Selain minat mengvbah suai kereta, saya juga seronok apabila ramai tertarik dan memandang ketika saya memandu kereta ini,” katanya.

Sumber: sinar hrian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*