Tak sempat jemput abang balik kerja, si adik meninggl akibat kemal4ngan. rupa-rupanya ada ‘petanda’ sebelum ‘pergi’

 

AJAL datang menjemput tanpa mengira usia.

Tiada siapa yang tahu dan mampu meramal bilakah waktu nyawa mereka akan dicabut.

Bagaimanapun, ada sesetengah orang yang seolah-olah mampu merasakan bahawa nyawa mereka tidak panjang, dan sudah menunjukkan ‘petanda’ kepada individu terdekat tidak berapa lama sebelum mereka ‘pergi’ selama-lamanya.

Sebagaimana perkongsian di laman Facebook Mr Wan Cai Official, kisah seorang gadis yang meningg.al dunia akibat kema.langan jalan raya pada Rabu minggu lalu, benar-benar meruntun hati netizen.

“Perkongsian tentang pengurusan jenazah dan kisah sebelum digi.lis oleh sebuah lori.

“Ketika itu Allahyarhamah Wan Nur Ihka Arnisaha Wan Husin, 19 tahun, dalam perjalanan untuk mengambil abang sulungnya setelah habis bekerja di sebuah gerai makan yang terletak tidak jauh dari rumahnya.

 

Jena.zah gadis berusia 19 tahun ini sedang diuruskan sebelum dibawa pulang untuk urusan pengkeb.umian.

“Si abang bekerja di kilang roti Massimo tidak jauh dari tempat kejadian. Kemala.ngan berlaku ketika ar.wah yang sedang menunggang motosikal berhenti di lampu isyarat Hentian Rehat dan Rawat (RnR) Pulau Indah.

“Sebuah lori yang datang dari arah belakang telah melan.ggar arwah bersama motosikal yang dinaikinya. Arwah menin.ggal dunia di tempat kejadian kerana keceder.aan par.ah di bahagian kepala, ” kongsi pengendali laman Facebook berkaitan pengurusan jen.azah itu.

Ketika pasukannya menguruskan je.nazah Allahyarhamah, abangnya membuka cerita bahawa ar.wah adiknya itu sudah memberi ‘petanda’ seminggu sebelum kemala.ngan.

Jenazah sedang dibawa ke tanah perkuburan yang terletak hanya di hadapan rumah keluarganya.

“Adiknya itu lebih banyak mendiamkan diri. Malah ar.wah sempat berpesan kepada majikan gerai makan tempatnya bekerja supaya menyerahkan telefon miliknya kepada adik bongsunya sekiranya beliau sudah tiada lagi.

“Kata si abang lagi sepatutnya arw.ah menyambut hari ulang tahun kelahirannya pada 16 Disember ini. Tetapi ramai rakan-rakan baik arw.ah telah memberi hadiah untuknya lebih awal.

Arwah sempat berpesan kepada majikan gerai makan tempatnya bekerja supaya menyerahkan telefon miliknya kepada adik bongsunya sekiranya beliau sudah tiada lagi.

MR WAN CAI

PENGASA UKVJ

“Jika kita renung semula, arw.ah seakan-akan sudah tahu mengenai hari kema.iannya sendiri tetapi ahli keluarga dan rakan-rakan hanya boleh perasan setelah ar.wah pergi meninggalkan mereka buat selama-lamanya, ” tulis pengendali laman itu lagi.

Menurutnya lagi, ketika jena.zah dibawa pulang ke rumah keluarganya di Pelabuhan Klang, dia sendiri berkesempatan untuk turut serta mengiringi perjalanan terakhir ar.wah sehingga ke lia.ng lahad.

“Sewaktu dibawa pulang ke rumah untuk disolatkan, kami tidak membenarkan wajah jena.zah dibuka untuk dilihat oleh ahli keluarga dan rakan-rakannya.

Mr Wan Cai sendiri turut turun ke dalam liang lahad ketika urusan pengkebumian Allahyarhamah.

“Ini kerana kesan kecederaan di wajahnya agak krit.ikal. Selesai disolatkan keranda yang membawa jena.zah terus dipikul sehingga ke tanah perk.uburan yang hanya terletak berhadapan dengan rumah keluarganya.

“Selepas ini ar.wah dan keluarganya akan tehttps://www.facebook.com/Satkoba-Viral-1677513079010961/timelinerpisah oleh dua dunia. Dunia alam kubur dan dunia sementara untuk manusia. Salam takziah untuk keluarga ar.wah, ”tulisnya lagi.

Sehingga kini perkongsian tersebut meraih sehingga 501 shares dan ribuan komen netizen yang rata-ratanya mengucapkan takziah kepada keluarga arw.ah.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*