“Kali Pertama Mereka Balik Kampung Naik Motor, Bertukar Menjadi Tr4gedi” – Ayah

 

Slim River: Mereka berdua tidak pernah balik dengan motosikal dan biasanya balik kampung dengan kereta, kata Ahmad Puteh, 72, bapa kepada Norwahidah, 34.

Norwahidah dan suaminya Mohamad Nazrul Ismail, 41, m4ut selepas skuter mereka terbabit dalam kemaIangan dengan sebuah kereta sebelum kedua-dua kenderaan terb4kar di Kilometer 363.9 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan dekat sini, semalam.

Dalam kejadian pada 12.50 tengah hari itu, Mohamad Nazrul meninggaI dunia di lokasi, manakala Norwahidah menghembuskan n4fas terakhirnya ketika dalam perjalanan ke HospitaI Slim River (HSR).

Ahmad berkata, dia terkejvt melihat anak bongsu daripada tiga beradik itu bersama menantunya pulang melawatnya di Kampung Terap, Kulim pada 1 tengah hari Sabtu lalu.

Menurutnya, anak dan menantunya hanya singgah makan tengah hari di rumahnya ketika itu.

Selepas makan, mereka bertolak ke rumah bapa saudaranya di Batu Kurau dan bermalam di sana selama dua malam sebelum pulang ke Selangor, hari ini.

Sebelum mereka bertolak, saya bersama isteri sempat berpesan kepada arwh agar berhati-hati ketika berada di jalan raya kerana bmbang akan keseIamatan mereka berdua, katanya ketika ditemui di pekarangan HSR.

Menurutnya, anak dan menantunya sebelum itu bermalam di rumah keluarga Nazrul di Kampung Permatang Tiga Ringgit, Kepala Batas.

Katanya, anaknya bekerja sebagai kerani dan menantu pula bertugas sebagai anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) di Sungai Buloh dan mereka menetap di Damansara Damai.

Saya terkejvt bila menerima panggilan telefon yang memaklumkan anak dan menantu saya mninggaI dun1a, katanya.

Ahmad berkata, pasangan itu mempunyai seorang anak lelaki berusia 15 tahun dan tinggal dengan bapa saudaranya di Seberang Jaya.

Menurutnya, arwh sempat berjumpa dengan anaknya itu sebelum mereka ke Kepala Batas.

Katanya, kedua-dua jn4zah akan dibawa pulang malam semalam dan akan dikbumikan di Kampung Permatang Tiga Ringgit, Kepala Batas.Al fatihah.

-MT-

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*