“Saya bermimpi mereka senyum, pelvk dan melambai pada saya” – Atok

Melaka: “Saya bermimpi bertemu ketiga-tiga cucu saya, mereka datang kepada saya, senyum, pelvk saya dan akhirnya mel4mbai kepada saya sebelum tersedar,” kata Mohamad Ahad, 67, datuk kepada tiga kanak-kanak yang m4ut dalam kemlngan di Kilometer 272.5 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah utara berhampiran Taman Rekrasi Gunung Lang, dekat Ipoh, Perak, semalam.

Mohamad berkata, mimpi itu adalah paling menyedlhkan baginya selepas cucu kesayangan, Allahyrham Muhammad Adam Hakimi Muhammad Alhafis, 7; Muhammad Lutfi Hakim, 3, dan Muhammad Affan Hafiy, 1, pergi mengadap Il4hi ketika mereka sekeluarga belum puas bermnja bersama.

MOHAMAD sebak menceritakan kenangan bersama cucu tersayang. FOTO Amir Mamat

“Saya sangat terasa kehi!langan mereka sampai terbawa-bawa dalam tidur, lebih-lebih lagi Muhammad Lufti Hakim yang tinggal bersama saya selama kira-kira dua bulan sebelum diambil semula oleh ibunya, Selasa lalu untuk pulang ke Pulau Pinang.

“Cucu kedua saya itu rapat dengan saya dan sudah pasti keriuhan dan kepetahan dan percakapannya ketika tinggal bersama saya akan jadi kenangan buat saya selamanya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Seri Jati, Batu Berendam di sini, hari ini.

Dia bagaimanapun bersyukur kepada Allah yang ‘meminjamkan’ tiga cucu yang baik, manja dan c0mel kepada mereka sekeluarga.

Mengulas lanjut, Mohamad berkata, suasana ketika minum pagi bersama Allahyrham Muhammad Lufti, Selasa lalu masih menggamit kenangan.

“Ketika sedang bersarapan, cucunya itu datang menyapa saya dan bertanyakan menu makanan lalu menyuarakan ingin makan bersama.

“Apabila saya menyuruhnya meminta dengan nenek, dia terus berkata mahu miinum bersama saya kerana hendak jalan jauh. Dia kata `saya mahu minum dengan atok, saya nak jalan jauh…jalan jauh tok’,” katanya yang beberapa kali menltiskan air mata tidak dapat men4han seb4k.

Dalam kemal4ngan kira-kira jam 3 petang itu, kereta dipandu ibunya tiga beradik itu, Nur Aimi Nadiah Abdul Rahim, 27, terbabit kemlngan apabila terb4bas dan melnggr belakang treler di laluan kecem4san.

Kemlngan tragls itu mengaklbatkan tiga anaknya, Muhammad Adam Hakimi, Muhammad Lutfi Hakim dan Muhammad Affan Hafiy m4ut di tempat kejadian.

Dalam pada itu, jnzh tiga beradik yang m4ut dalam kemlngan di Kilometer 272.5 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah utara berhampiran Taman Rekrasi Gunung Lang, dekat Ipoh, Perak semalam sel4mat dikebvmikan malam tadi.

Jnzh Allahyrham Muhammad Adam Hakimi, 7; Muhammad Lutfi Hakim, 3 dan Muhammad Affan Hafiy, 1, dikebvmikan dalam satu l1ang l4had di Tanah Perkvburan Islam Kampung Sungai Putat, Batu Berendam, di sini.

Nak sarapan dengan atok, nak pergi jauh' - Utusan Digital

Terdahulu, ketiga-tiga jnzh ‘anak syurga’ terbabit tiba di rumah datuknya di Taman Seri Jati, Batu Berendam jam 10 malam untuk disembahyangkan.

Turut hadir memberi pengh0rmatan terakhir ialah Yang di-Pertua Negeri, Tun Mohd Ali Mohd Rustam; Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Katil, Adly Zahari serta ahli keluarga, jiran serta saudara terdekat.

Sumber: HMetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*