Wrga Emas Rempvh Gerai Kuih, TersiIap Tek4n PedaI Mlnyak.

 

KEMAMAN – G4ra-g4ra tertek4n pedaI mlnyak kereta, sebuah kereta Proton Perdana yang dipandu seorang warga emas merempvh sebuah gerai kuih di Pasar Binjai di sini hari ini.

Dalam kejadian jam 12.40 tengah hari itu, gerai kuih yang beIum beroperasi r0sak, manakala pemandu kereta yang seorang lelaki berusia 84 tahun pula ceder4 ringan.

Ketua PoIis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, sewaktu kejadian, lelaki tersebut bersama isterinya ke Pasar Binjai untuk membeli barangan dari rumah mereka di Rumah Mvrah Binjai di sini.

“Dia tertek4n pedaI minyak sewaktu sedang meletakkan kereta Proton Perdana di tempat letak kenderaan di hadapan kawasan pasar.

“Imp4knya kereta meIuncur lajv ke depan lalu meIanggar pagar pasar sebelum merempvh dua meja slmen sebuah gerai menjual kuih berhampiran,” katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Sementara itu, pemilik gerai, Zaimah Mat Ali, 55, berkata, sewaktu kejadian dia sedang menyiapkan kuih-muih jualannya di rumahnya tldak javh dari lokasi kejadian.

“Saya terg4mam apabila dimaklumkan gerai kuih saya r0sak tervk diIanggar sebuah kereta terb4bas,” katanya.

 

Sumber: KOSMO! Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*