Saya Mahu Jumpa Wanita Jepun Yang SeIamatkan 3 Ank Saya Ketika Suami MninggaI Dalam Kereta

 

Ipoh: Keluarga y0utuber permotoran Mohd Ashraf Rosli, 35, yang mninggaI dunia di dalam kereta ketika menunggu isterinya menghadiri temuduga di sebuah hospitaI swasta di Bangsar, Jumaat lalu berterima kasih kepada wanita warga Jepun yang menyeIamatkan ketiga-tiga anaknya.

Ibu mngsa Mafahirah Shamsuri, 66, berkata tndakan wanita itu yang mendapatkan bntuan selepas melihat cucunya menang1s ketika arwh anaknya tdak sedarkan diri membntu menyeIamatkan ny4wa ketiga-tiga cucu lelakinya yang turut berada dalam kenderaan ketika kejad1an.

Kanak-kanak berkenaan ialah Muhammad Adam Mikhael, 6, Muhammad Anas Mikhael, 3, dan b4yi berusia sebulan Muhammad Adel Mikhael.

“Kalau boleh kami mahu mencari wanita Jepun itu untuk ucap terima kasih, cuma anak mak cik tdak dapat diselamatkan, mungkin Allah lebih menyayanginya.

“Arwh merupakan anak yang baik… dia tidak pernah mengadu sak1t dan kelihatan sihat sebelum ini, malah tdak menunjukkan sebarang petanda akan pergi meninggaIkan kami,” katanya ketika ditemui Bernama selepas jnazah selamat dikbumikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Tasek, di sini, pada kira-kira 10 pagi tadi.

Mafarihah berkata, ketika kejad1an, anaknya sedang menunggu isterinya Nurul Ain Mohd Razip, 31, menghadiri temuduga bagi jawatan jurur4wat di h0spital yang sama arwh bekerja kerana berhasrat untuk bekerja di tempat yang sama, namun tdak kesampaian.

Katanya, d0ktor memaklumkan hasil bdah s1asat di Jabatan F0rensik Pusat Pervbatan Universiti Malaya (PPUM), semalam mendapati terdapat masaIah pada jntung arwh anaknya.

Allahyrham Mohd Ashraf yang bekerja di bahagian teknologi maklumat mempunyai minat mendalam berkaitan bidang permotoran dan sering berkongsi aktiviti berkenaan melalui saluran Y0utube menggunakan nama Cakcibor dan mempunyai 27,000 pengikut.

Semalam, kejad1an memiIukan kira-kira 3.30 petang itu tuIar di laman sosial selepas kereta mngsa yang diparkir di bahu jalan disedari oleh wanita Jepun berkenaan sebelum mendapatkan bntuan daripada pengawal keseIamatan.

Sumber: HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*