tiada satu pun boleh saya bawa ke kbur-TMJ,ada cucu Tun M buat hal

 

Nasihat TMJ Buat Anak Datuk K Buat Netlzen Tersentvh

Nama Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail atau juga lebih dikenali dengan gelaran TMJ (Tunku Mahkota Johor) sememangnya tidak asing lagi di kalangan rakyat di Malaysia.

Aktif di media soslal, putera sulung Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan permaisuri, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah itu tidak lokek berkongsikan aktiviti harian baginda kepada umum.

Melihatkan foto di media soslal, ramai yang mengimpikan kehidupan seperti TMJ. Malah, setiap perkongsian TMJ turut memberikan inspirasi ramai untuk mengikut jejak langkah menjadi seorang yang berjaya.

Menjadikan TMJ sebagai inspirasi, anak tiri kepada penyayi popular tanah air, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid baru-baru ini ada menlnggalkan komen di salah satu posting TMJ.

Apa yang menjadi perhatian, TMJ dilihat membalas k0men anak Datuk K itu dengan menitipkan nasihat ‘mendalam’ sekaligus membuatkan netlzen memuji sikap rendah diri Tunku Mahkota Johor itu.

Menerusi komen itu, TMJ berkata meskipun hidup serba kemewahan namun baginda mengingatkan bahawa kekayaan yang dimiliki adalah kurniaan daripada Allah. TMJ turut mengingatkan agar sentiasa bersyukur dan sentiasa melakukan kebaikan.

“Semua ini hanya sementara. Kurniaan Allah. Apabila saya telah tiada di muka bumi ini, tiada satu pun boleh saya bawa ke kbur apabila tiba masanya.

“Saya lihat kekayaan saya sebagai ujian dari Allah. Sama ada saya mengingati Allah atau tidak, adakah saya masih bersedekah dan men0long orang mlskin, yang penting adalah tetap bersyukur dan tidak pernah lupa melakukan kebaikan.

“Hakikatnya, wang adalah sekadar sehelai kertas. Jiwa yang tenang adalah kunci kehidupan yang bahagia,” katanya.

Komen TMJ itu mendapat pelbagai re4ksi daripada netlzen yang mengatakan tidak hairanlah baginda disenangi rkyat dan pengikut di media soslal kerana sikap rendah diri dan sifat kepimpinannya yang berjiwa rkyat. rotikaya

Cuba tunjuk ‘pandai’ pers0al kekayaan TMJ, sekali cucu Tun M terdiam kena SM4SH balik

Cyberjaya – Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim membldas cucu kepada Tun Dr Mahathir yang mempersoalkan harta milik Kesultanan Johor.

Tunku Ismail ketika membalas ciapan Melia Serena Mukhriz di Twitter berkata kekayaan Sultan Johor bermula seawal tahun 1885 lagi iaitu sebelum Mahathir dilahirkan.

“Alhamdulillah, berkat berniaga sejak 1885, kami dikurniakan dengan rezeki yang melimpah ruah. Malah hadiahkan kerjaan British sebuah pesawat sebelum datuk kamu lahir lagi.

“Sekarang boleh saya tahu bagaimana keluarga anda menjadi begitu kaya? Hanya ingin bertanya kerana saya juga mengimpikan menjadi seorang yang kaya raya seperti keluarga anda. Saya berharap mereka sudi mengajarkan saya,” bldas Tunku Ismail secara sinls.

Tunku Ismail turut memuatnaik beberapa keping gambar bagi membuktikan kenyataannya itu.

Terdahulu Serena dilihat cuba menylndir Tunku Ismail melalui ciapannya.

“Dari mana anda (Tunku) mendapat duit boss? soal Serena ringkas.

 

Cucu Mahathir yang juga merupakan salah seorang anak Mukhriz telah membuat satu hantaran di twitter menyoal tentang dari mana TMJ memperolehi wang yang sering disumbangkan kepada rkyat negeri Johor oleh keluarga Diraja Johor itu.

Sebelum ini TMJ telah berbalas posting bagi menjawab fltnah oleh Page Bersatu TV dan bekas pegawai Mukhriz Mahathir di twitter.

Walau bagaimanapun posting cucu mahathir berkenaan telah menjer4t diri sendiri kerana soalan tersebut umpama “memberi bola tanggvng kepada Lin Dan sambil meletakkan muka dihadapan jarlng” kerana terlalu mudah untuk di SM4SH oleh TMJ.

TMJ menyoal kembali cucu Mahathir dan memohon mengajarnya bagaimana keluarga bekas Perd4na Mnteri tersebut boleh menjadi begitu kaya raya.

Posting kedua – dua mereka juga mendapat maklumbalas yang pebagai oleh warganet yang maj0ritinya menyebelahi dan menyokong keluarga Diraja Johor itu.

Warganet kebanyakkannya secara sinis mem3rli cucu mahathir berkenaan..

Umum mengetahui bahawa keluaga Diraja Johor adalah salah satu keluarga Diraja yang kaya raya kerena mereka telah terlibat di dalam perniagaan dalam dan luar negara semenjak dari dahulu lagi jadi gaya kehidupan mewah bukan perkara aslng bagi mereka.

“Terciduk cucu Tun Mahathir bila TMJ jawap dari mana kekayaan nya dengan bukti dan fakta lengkap turun temurun. Cucu Mahathir ni anak Mukhriz terus tak dapat jawap bila ditanya datang dari mana kekayaan luar biasa keluarga nya. Kau orang boleh tolong jawap?”-tulis Papa Azri.sumber

Sumber:apeceritetv

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*