“Mngsa Lelaki Diarah Buka Pakaian, Mngsa Wanita Pula Disuruh His4p..” 2 Anggota Polis Akhirnya Didakwa

 

harapkan pagar, pagar makan pagi.

Mungkin itu perumpamaan sesuai diberikan apabila mereka yang diharapkan menjaga, membanteras dan menegakkan keadilan telah melakukan sesuatu yang sebaliknya.

Ia susulan dua anggota polis yang ditudoh memeras, mengugut dan memaksa pasangan kekasih melakukan s#ks or#l di Pengkalan Chepa baru-baru ini, didakwa di Mahakamah Sesyen Kota Bharu, Kelantan.

Tertudoh, Mohd Hanafi Mohd Zaki, 35, dan Mohammad Izauddin Abd Wahab, 30, didakwa secara bersama bagi tiga pertudohan dan masing-masing dua dan tiga tudohan secara berasingan.

Kedua tertudoh bagaimanapun membuat pengakuan tidak bersalah terhadap semua pertudohan setelah pertudohan dibacakan di hadapan Hakim Ahmad Bazli Baharuddin, dan mereka meminta untuk dibicarakan.

Mngsa lelaki diarah his#p payud4ra mngsa wanita,  mngsa wanita pula disuruh his#p kem4luan mngsa lelaki

Dalam pertudohan bersama pertama, kedua tertudoh didakwa mengarahkan mngsa lelaki berusia 30 tahun, menghis#p payud4ra mngsa wanita berusia 30 tahun di kawasan kilang terbiar di Padang Tembak, Pengkalan Chepa pada 4 Disember lalu kira-kira jam 10.45 malam hingga 12 tengah malam.

Pertudohan kedua dan ketiga, kedua tertudoh didakwa mengarahkan mngsa wanita menghis#p kem4luan mangsa lelaki, selain memeras ugut wang sebanyak RM1,250 sebagai dorongan mngsa tidak dirujuk kepada pejabat agama.

Untuk tiga pertudohan itu, mereka didakwa mengikut Sksyen 377D Knun Kesksaan yang memperuntukkan hukuman penj4ra dua tahun jika sabit kesalahan dan Sksyen 384 Kanun Kesksaan jika sabit kesalahan boleh dipenj4ra sehingga 10 tahun atau dnda atau seb4tan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Negeri, Nor Azlinawati Mohd Arshad, menakala kedua-dua tertudoh diwakili peguam, Mohd Firdaus Zainal Abidin dan Majdah Mohamad.

Dalam dua tudohan berasingan, Mohd Hanafi didakwa mencab#l mngsa wanita di dalam sebuah kereta Honda Civic di Jalan Padang Tembak, Kota Bharu.

Pertudohan kedua, Mohd Hanafi didakwa mengarahkan mngsa lelaki menanggalkan pakaian sehingga bog#l dengan maksud mengaiibkan kehormatan mngsa.

Manakala, Mohammad Izauddin pula didakwa mencederakan mngsa lelaki dengan menumb0k belakang telinga kiri sehingga lebam, selain mengarahkan mngsa wanita menanggalkan pakaian sehingga bog#l dengan niat untuk mengaiibkan kehormatan serta melakukan persetub#han luar t#bii dengan mngsa wanita.

Tertudoh didakwa melakukan perbuatan itu di Jambatan Pak Nik Lah dan tempat letak kereta di sebuah masjid Padang Tembak.

Mahkamah menawarkan jaminan sebanyak RM20,000 kepada Mohd Hanafi dan RM30,000 kepada Mohammad Izauddin dengan empat penjamin setiap seorang. Tarikh sebutan semula kes adalah pada 17 Januari 2021.

Malaysiakini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*