Zahrawi P. RamIee Ditemukan Mat1 lemas Ketika Mandi Di Jeti Bersama Rakan.

 

P0NTIAN – Kegembiraan 10 remaja lelaki mandi di Jeti Nelayan Tanjung Piai, di sini hari ini ber4khir traged1 apabila seorang daripada mereka ditemukan Iemas.

Dalam kejadian jam 2.29 petang, Muhd. Zahrawi P. Ramlee, 13, mandi bersama-sama rakannya sebelum dia dipercayai dihanyvtkan oleh air laut pasang.

Rakan-rakan mngsa kemudian meminta bantuan orang awam di jeti tersebut sebelum mereka menghubungi pihak bomba.

Seramai 10 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pontian Baru dengan sebuah jenter4 Light F1re Rescue Team (LFRT) dan sebuah Unit Bantuan Perkhidmatan Kecem4san (EMRS) dikej4rkan ke tempat kejadian.

Menurut k0mander Operasinya, Penolong Penguasa Bomba Iqbal Raduan, sebuah jenter4 Flre Rescue Vehicle (FRV), satu utiliti Perodua Alza, sebuah bot aIuminium dan tiga utiliti Hilux turut membantu.

“Pihak bomba membuat operasi mencari dan menyelamat (SAR) mngsa di kawasan peslsiran pantai dan jeti dengan menggunakan kaedah ‘surface and searching’. Semasa operasi SAR keadaan cuaca cerah dan keadaan air pasang di lokasi.

“0perasi turut dibantu agensi lain, iaitu 10 anggota poIis bersama-sama empat kereta peronda, empat anggota Angkatan Pert4hanan Malaysia (APM) bersama-sama sebuah ambuIans selain orang awam,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Myat mngsa kemudian ditemukan oleh orang awam jam 4.31 petang di bawah jeti berkenaan pada kedalaman 6 kaki dengan jarak kira-kira lima meter lokasi dilaporkan Iemas.

Menurutnya, mngsa dibawa naik sebelum dihantar ke H0spital Pontian untuk pengesahan kematlan dan operasi tamat jam 5 petang.

Sumber:VOICE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*