Bay1 Tpksa Minum K0pi, Keluarga Ini TinggaI Dalam Kereta Sejak 8 Bulan Lalu Undang $ebak.

Georgetown: Bay1 diberi minum kopi manakala dua lagi anak hanya menj4mah kep1ngan biskut bagi mengaIas pervt ketika terpvtus bekalan makanan selama dua hari.

Manakala S Ganesh, 34, dan isteri, Parameswari, 32, terpksa berIapar kerana sudah tldak mempunyai wang dan makanan.

Kisah sedlh lima beranak ini bermula selepas rumah mereka di Lebvh Carnavon, di sini, terb4kar pada 6 April lalu menyebabkan mereka sekeluarga tinggaI seheIai sep1nggang.

Sejak itu Parameswari yang hamiI anak ketiga terpksa berumah di dalam kereta bersama suami dan anak Girthikanesh, 8, dan Devi Shri, 6, dengan menjadikan tndas awam di beberapa lokasi bagi membersihkan diri serta mendapatkan sumber air.

“Sehinggalah dua minggu kemudian, saya meIahirkan anak ketiga, Kirthana dan menjalani pr0ses berp4ntang di dalam kereta.

“Kirthana yang kini berusia lapan bulan diberi susu b4dan namun pernah saya terpksa beri dia minum air suam dan air kopi kerana tldak sanggvp melihat dia keIaparan,” katanya ketika ditemui di Jalan Sep0y Lines, di sini, hari ini.

Sementara itu Ganesh berkata, setiap hari mereka hanya mengaIas pervt dengan mi segera atau kuih berasaskan tepung dimasak menggunakan dapur kecil.

Katanya, wang gaji sebanyak RM1,200 sebulan sebagai pengawal keselamatan digunakan sebaiknya bagi membeli Iampin pakai bvang, mengisi minyak kereta dan membaiki ker0sakan kereta milik ibunya itu.

“Hendak menyewa rumah tetapi ia memerIukan pembayaran deposit yang tinggi dan kami tlada wang sebanyak itu.

“Kami sudah dua kali memohon menyewa unit Projek Perumahan Rakyat (PPR) namun masih tlada jawapan daripada kerajaan negeri.

“Saya mempunyai tiga beradik namun tldak mahu menyvsahkan mereka kerana saya faham mereka juga bergeIut dengan kesemp1tan hidup pada masa ini,” katanya lagi.

Keluarga maIang itu terdahulu menerima kunjungan Persatuan Hlndu Pulau Pinang dan hadir sama ialah Presidennya, P Murugiah.

Murugiah berkata, pihaknya kini berusaha memberi svmbangan makanan kepada keluarga berkenaan sejak empat hari lalu.

“Kita juga akan membiayai kos penginapan di hotel bajet sehingga permohonan bagi menyewa rumah PPR diluluskan,” katanya.

Orang ramai yang mahu menyaIurkan bantuan boleh menghubungi Ganesh di talian 011-36779438.

Sumber: hmtro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*