Hebat individu ini bila bersalin bertemankan suami langsung tak nangis & jerit masa bersalin anak sulung

 

Dalam proses melahirkan bayi lebih-lebih lagi anak sulung, kebanyakan ibu akan menjadi gementar sehingga kadangkala gagal mengawal diri serta emosi. Walaupun susah, sebenarnya ‘ketenangan’ adalah kunci paling utama dalam berhadapan detik getir ini. Menangis, menjerit dan meronta adalah situasi biasa ketika berada di dalam dewan bersalin. Namun siapa sangka, pengalaman seorang wanita ini nyata cukup berbeza sekali gus mengagumkan ramai.

Tak menjerit langsung sepanjang bersalin…Guna teknik pernafasan yang betul

Sambil ditemani suami di sebelah, proses kelahiran wanita tersebut berjalan dengan sangat lancar dan tenang apalagi selepas mendengar kata-kata semangat daripada doktor. Walaupun ibarat sedang bertarung dengan nyawa sendiri, ruangan bilik itu dipenuhi dengan aura yang cukup positif. Tidak langsung menjerit atau nampak cemas, ibu berkenaan dilihat begitu santai sambil menggunakan teknik pernafasan yang betul mengikut saranan daripada petugas kesihatan yang berada di sana.

Video klik link ini

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Novelita Damanik (@bidan_novel)

Santai macam tu sekali ibu ni…Ibunya luar biasa

Cukup luar biasa, dia berjaya mengharungi fasa menyakitkan itu tanpa menitiskan air mata langsung dari awal hingga penghujung. Apabila dapat memeluk anaknya di dalam dakapan sendiri buat kali pertama, ketika itu barulah wajah sedih ibu ini kelihatan. Menjengah ke ruangan komen, netizen juga memuji ketenangan luar biasa yang dipraktikkan oleh wanita kuat ini. Malahan sesetengahnya mula berkongsikan pengalaman bersalin masing-masing.

Apa pendapat anda.Jangan lupa SHARE dan komen yang baik-baik sahaja

Sumber : Instagram Bidan Novel

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*