Ebit Lew Sediakan Rumah Sewa Buat Keluarga India Yang Tinggal Dalam Kereta

 

Pendakwah yang juga usahawan terkenal negara, Ebit Lew membiayai sewa rumah kepada pasangan India yang tinggal di dalam kereta bersama tiga anaknya di Pulau Pinang, selepas kediamannya terbkar April lalu.

Menurut Ebit yang turut dikenali sebagai Ustaz Ebit, S Ganesh bekerja sebagai pengawal keselamatan dan keluarganya terpksa menumpang mandi di tandas awam.

Jelasnya, amat menyed1hkan apabila empat beranak berkenaan terpksa tidur di dalam kereta dan terpaksa mencatu makanan.

“Sed1hnya rasa, saya tidur lena makan sedap, ada orang sampai tinggal dekat bonet kereta. Berpantang baru lepas bersaIin hanya dalam kereta.

“Saya sewakan rumah cantik selesa ada tiga bilik. Saya akan bayar sewa rumah untuk sebulan sementara mereka dapat rumah PPRT. Dah dua kali mohon semenjak rumah terbkar.

“Tapi jika mereka terus ingin terus di situ pun saya akan terus bayarkan dengan gembira,” katanya dalam satu hantaran di Faceb0oknya, hari ini.

Kisah Ganesh mendapat perhatian media tempatan yang menyiarkan kesengs4raan dihadapi keluarga itu selepas rumahnya terbkar.

Selepas ins1den itu, Ganesh tiada pilihan lain selain daripada membawa isteri dan tiga orang anaknya termasuk b4yi berusia lapan bulan tinggal dalam kereta.

Selama lapan bulan, Ganesh menjadikan kereta sebagai tempat berlindung dari panas dan hujan.

Sementara itu, Ebit berkata dia turut hadiahkan kepada keluarga itu peralatan rumah seperti peti ais, mesin basuh, televisyen, periuk dan sebagainya.

“Baik sangat pasangan ini. Tak berhenti Ganesh dan isteri cakap terima kasih.

“Mereka menang1s terh4ru. Katanya kenapa banyak sangat ustaz.

“Mereka suka sangat tengok rumah baru. Cantik dan selesa.

“Gembira dapat tengok senyuman anak-anak comel. Doakan perjalanan nak balik KL (Kuala Lumpur),” katanya.

Kredit: MK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*