Baru Melangsungkan Pertunangan, Pemuda Mavt Dirempvh Dalam Naha$ Tiga Kenderaan.

 

SEBERANG PERAI – Seorang penvnggang motosikal mavt selepas dirempvh sebuah kereta dalam satu kemaIangan di Jalan Berapit, Bukit Mert4jam di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.40 pagi itu, mngsa, Muhamad Zahid Azali, 25, meninggaI dunia di tempat kejadian dipercayai akibat keceder4an p4rah.

Apa yang berlaku mengvndang piIu insan insan yang mengenali arw4h dan keluarga. Masing-masing bagaikan tak percaya yang arwh telah tlada.

Tambahan pula arwh dikhabarkan baru sahaja melangsungkan majlis pertunangan pada November lalu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd. Samad berkata, kemaIangan berlaku apabila sebuah kereta dari arah Bukit Mert4jam menuju ke Berapit dipercayai cuba memint4s sebuah kenderaan lain sebelum terb4bas ke laluan bertent4ngan.

Kata Shafee, kereta yang terb4bas itu kemudian bertembvng dan meIanggar motosikal mngsa dari arah bertent4ngan serta sebuah lagi kereta yang datang dari arah sama dengan motosikal.

“Akibat kemaIangan tersebut, mngsa yang menvnggang motosikal jenis Yamaha 135LC ceder4 p4rah serta meninggaI dunia di tempat kejadian.

“Myatnya kemudian dibawa ke H0spital Bukit Mert4jam untuk bed4h slasat,” katanya kepada pemberita, hari ini.

Ujar Shafee, ketika kejadian, cuaca berada dalam keadaan baik dan tlada kesan brek tayar dikesan di atas jalan raya yang lurus itu.

“Ke$ dislasat di bawah sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” kata beliau.

‘Mereka merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya Allah adalah sebaik baik Perancang(Surah Ali-Imran ayat 54).’

Semoga Allah menempatkan arw4h dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh serta Allah swt memberikan kekuatan dan ketabahan yang tinggi buat ahli keluarga arw4h dalam menghadapi uj1an ini.
Al Fatihah.

Sumber: DMT

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*