Syafiq Ahmad Majikan Yang Bertanggungjawab- Kakak Arw4h Tltik Sukamti

 

JAKARTA: Kakak kepada pembantu rumah, Tltik Sukamti yang mavt dalam kemaIangan jalan raya trag1s di Pulau Pinang, menyifatkan penyer4ng Har1mau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad seorang majikan yang bertanggungjawab.

Lapor Kompas.com, menurut Masrukin, 66, selepas tragedl itu, Syafiq sering menghubungi keluarga Titik di Ind0nesia.

“Syafiq seorang yang bertanggungjawab, beliau sering menghubungi kami untuk bertanya khabar terutamanya dengan anak-anak Tltik.

“Syafiq amat sedlh, dia juga berjanji untuk menghulurkan bantuan sekiranya ada pihak yang memerIukan selepas jnazah Tltik di bawah pulang,” katanya ketika dihubungi Kompas.com.

Jelas Masrukin, Syafiq sebelum ini berniat untuk membawa ahli keluarga termasuk anak dan Tltik menunaikan ibadah umrah.

“Syafiq bercadang membawa keluarganya termasuk Tltik untuk menunaikan umrah. Kami sangat gembira kerana menunaikan ibadah di Mekah merupakan impian adik saya ketika dia masih hidup,” katanya.

Selepas menunggu hampir tiga minggu, jnazah Tltik tiba di rumahnya yang terletak di Kampung Nambuhan, Daerah Purwodadi, Wilayah Jawa Tengah semalam.

Ahli keluarga seb4k dan menang1s sejurus melihat jnazah Tltik dibawa keluar dari ambuIans.

Pada 6 Disember lalu, Syafiq yang memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Vellfire dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina Nur Ain, 25, yang sedang berpr4ntang ke kampung mertuanya di Pendang, Kedah terbabit dalam kemaIangan jalan raya.

Kenderaan Syafiq terb4bas dan meIanggar pembahagi jalan di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Sungai Bakap, Pulau Pinang sehingga meragvt nywa ibu mertuanya, anaknya yang baru berusia dua bulan dan Tltik, sementara isterinya ceder4 p4rah.Beliau dan anak sulungnya hanya ceder4 ringan.

 

Sumber: Utusan via dbongkar via Soya Lemon

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*