Remaja JuaI Burger Jadi Mngsa CURl, Ketua PoIis PJ Hadiahkan Handphone Baru

 

Sifat prihatin yang ditunjukkan oleh Ketua PoIis Daerah Petaling Jaya, YDH Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Nik Ezanee bin Mohd Faisal terhadap masyarakat sememangnya harus dicontohi.

Dapat hadiah telefon bimbit baru

Semalam, beliau telah menz1arahi seorang remaja yang menjuaI burger dan menghadiahkannya handphone baru selepas telefon bimbit remaja tersebut diCURl di Jalan Nuri Seksyen 7, Kota Damansara Petaling Jaya.

Hal itu telah dikongsikan di laman Faceb0ok PoIis Daerah Petaling Jaya dengan menyertakan gambar-gambar pertemuan mereka.

Handphone diCURl ketika pergi tndas

Berdasarkan maklumat, telefon bimbitnya dicuri sekitar jam 1 pagi apabila Adik Muhammad Nor Faizal meninggaIkan gerainya sebentar untuk ke tndas.

Antara yang hiIang ketika kecur1an tersebut adalah telefon bimbit, wang tunai dan barang-barang jualan.

Tak rugi berbuat baik apalagi pikul tanggungjawab

Sehubungan dengan itu, rata-rata warganet telah menzahirkan rasa terharu dengan keprihatinan ACP Nik Ezanee yang begitu dekat dengan masyarakat. Mereka juga berharap agar ada lebih ramai lagi pegawai atasan PoIis Diraja Malaysia bertindak seperti beliau agar orang ramai lebih mesra dengan anggota berkuasa.

Diakhir perkongsian tersebut pihak sumber memaklumkan bahawa IPD Petaling Jaya telah menyumbangkan sebuah telefon bimbit itu kepada remaja tersebut adalah bagi memberi semangat kepadanya yang berumur 14 tahun ini supaya terus cekal dalam menghadapi cabaran kehidupan.

Sumber: PoIis Daera Petaling Jaya

Kredit: OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*