[Video]Selepas Ramai Ntizen Berdeb4t Nikah Usia Muda, Pengantin TampiI Beritahu Cerita Sebenar.

Tanah Merah: “Kami sendiri tak sangka akan bergeIar suami isteri seawal usia remaja, namun menganggap Allah sudah tentukan jodoh kami tiba awal,” itu jawapan pengantin remaja, Nurin Irdina Mohd Muhizan dan Ahmad Faris Umar Alwi, masing-masing berusia 15 dan 17 tahun.

Ketika ditemui di rumah Ahmad Faris Umar di Taman Kenanga di sini, pasangan pengantin yang baharu melangsungkan perkahwinan 10 hari lalu kelihatan berseri dan masih maIu-maIu dengan inai masih merah di jari pengantin perempuan.

Nurin Irdina berkata, dia dan suami berkenalan lapan bulan lalu dan saling berhubung menerusi telefon blmbit sebelum hubungan itu diketahui keluarga Ahmad Faris Umar.

Kata bek4s pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Mahmud Padvka Raja (1) itu, keluarga Ahmad Faris Umar datang berjumpa keluarganya dan mencadangkan agar disatukan mereka berdua untuk menghalalkan hubungan.

“Ketika diberitahu mengenai perkara itu, saya agak terkejvt dan langsung tldak menyngka bahawa keluarga akan mengambil keputusan sedemikian namun saya tldak memb4ntah malah sedikit teruja.

“Segala persiapan dilakukan dalam tempoh dua bulan malah segalanya dipermudahkan sehinggalah pada 20 Disember lalu saya sah menjadi isteri,” katanya ketika ditemui di rumah mentuanya di sini, hari ini.

Nurin yang juga anak sulung daripada lima beradik berkata, dia sudah berhenti sekolah namun akan tetap menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dua tahun lagi di sekolah swasta.

Perkahwinan kedua remaja itu mulai tuIar sejak semalam apabila video dan foto mereka yang mengenakan busana pengantin dipaparkan di laman sosi4l malah mengvndang perdeb4tan dalam kalangan netizen mengenai perkahwinan mereka yang berlangsung dalam usia yang muda.

Dalam foto yang dikongsikan dalam laman sosi4l itu, kelihatan raja sehari itu mengenakan songket berwarna biru ketika majlis persandingan dan resepsi yang diadakan di sebuah restoran milik keluarga Ahmad Faris Umar di sini.

Ahmad Faris Umar yang juga bekas Pelajar Sekolah Menengah Ugama (Arab) Rahmaniah Paloh, di sini berkata, perkenalannya dengan isteri adalah pada awalnya sebagai pembeli dan penjual dalam talian.

Dia yang membeli kabeI telefon daripada Nurin Irdina berjumpa buat kali pertama selepas barangan yang dipesannya itu dihantar ke rumah dan sejak itu mereka berhubung menerusi telefon blmbit.

“Sebaik mendengar cadangan daripada emak agar saya berkahwin, memang tldak percaya dan anggap ia satu gur4uan namun apabila mengetahuinya adalah serlus, saya terus bersetuju.

“Buat masa kini kami berulang-alik di rumah saya di sini manakala rumah Nurin di Kampung Chawas, tldak javh dari sini dan saya sebelum ini bekerja dengan syarikat ayah yang mengusahakan perniagaan hartanah namun kini akan memberi fokus kepada perniagaan dalam talian bersama isteri,” kata anak bongsu daripada tujuh beradik itu.

Sementara itu, ibu Ahmad Faris Umar, Zalaha Hassan, 56 berkata, keputusan untuk mengahwinkan anak bongsunya itu disepakat bersama suami, Alwi Ismail, 63, yang ingin segera menghalalkan hubungan.

Dia berkata, suaminya seorang yang teg4s dan sebaik mengetahui dua remaja itu sedang berhubung walaupun hanya menerusi telefon, tanpa berfikir panjang mereka segera membuat keputusan untuk menghalalkan hubungan.

“Fakt0r usla muda bukan isv utama bagi kami dan apa yang lebih penting adalah menghalalkan mereka kerana di zaman sekarang, banyak lsu s0si4l yang semakin memb1mbangkan dan sekurang-kurangnya ia jalan terbaik buat mereka berdua,” katanya.

Video:

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : HMetro,om

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*