SEMASADisebut Sebagai ‘Barang S3ks’, Indomie Jadi Punca Gadis Ghana Lacv rkan Diri

 

Di Malaysia, mi segera mudah untuk didapati di kedai runcit berhampiran, malah dijual dengan harga yang berpatutan. Namun, lain pula yang terjadi di negara miskin seperti Ghana apabila mi segera dijadikan barang sebagai pertukaran kepada servis s3ks.

Kajian ini dikongsikan dalam satu perbahasan kebangsaan mengenai jenayah s3ksual dan jantina pasca C0vid-19 di Ghana baru-baru ini.

Menurut kajian yang dilakukan oleh Star Ghana Foundation, ketagihan terhadap mi segera Indomie, duit tambah nilai telefon dan sosial media telah mengakibatkan peningkatan peratusan remaja wanita mengandung di Ghana.
<

https://www.facebook.com/watch/live/?v=196323095366013&ref=watch_permalink
Sesetengah remaja wanita akan membenarkan lelaki untuk mengambil kes3mpatan ke atas diri mereka, jika lelaki tersebut mengizinkan mereka mengakses media s0sial di telef0n bimbit.

Malah, mereka juga akan menawarkan servis ‘ekstra’ jika ada mana-mana lelaki yang sanggup membelikan mi segera Ind0mie atau duit tambah nilai telef0n bimbit.

Pandemik C0vid-19 dikatakan menjadi sebab utama berlakunya perkara ini, memandangkan ramai yang terkesan daripada segi ekonomi. Jadi untuk terus hidup, sesetengah remaja wanita terpaksa menqwqrkan tvbuh badqn mereka kepada para lelaki.

Lebih mengejvtkan, ada juga kes perkhidmatan s3ks remaja yang dilaporkan mendapat sokongan ibu bapa mereka sendiri, memandangkan mereka tidak mampu untuk mengeluarkan perbelanjaan  buat keluarga.

Apa pendapat anda.Jangan lupa SHARE dan komen yang baik-baik sahaja.

SumberModern Ghana

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*