Bapa K0rban Pertama Bnjir Di Pahang, Anak Lelaki Masih HiIang Dibawa Aru$.

 

Kuantan: Bnjir di Pahang meragvt ny4wa pertama apabila seorang kakltangan Pejabat Hvtan Daerah Jerantut Iemas manakala, seorang anaknya hiIang dibawa arus semasa mered4h bnjir di Kampung Gint0ng, kira-kira 100 kilometer dari sini, malam tadi.

Ketua PoIis Daerah Jerantut Superintendan Mazlan Hassan berkata, mngsa Zulkarnain Hitam, 58, ditemukan Iemas sekitar 10.30 malam, dipercayai aklbat dihanyvtkan arus deras ketika berjalan pulang ke rumah bersama tiga anak lelakinya, selepas memlndahkan kereta ke kawasan tinggi.

Dalam kejadian itu seorang daripada anak lelakinya, Ukai Iskandar, 23, yang juga penuntut Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang di sini, turut hiIang dan sehingga pagi ini masih beIum ditemukan.

“Kesemua mereka difahamkan berjalan kaki dari Kampung Gint0ng untuk pulang ke rumah di Taman Perdana yang terletak kira-kira dua kilometer dari lokasi tempat Iskandar meletak kenderaan semasa kejadian berlaku,” katanya semasa dihubungi di sini, hari ini.

Mazlan berkata, dua lagi anak mngsa yang berusia 15 dan 13 tahun bagaimanapun berjaya diselamatkan oleh orang awam.

0perasi mencari Ukai yang dimulakan sekitar 11 malam membabltkan 17 anggota pasukan mencari dan menyelamat terpksa dihent1kan pada 3.30 pagi ek0ran cuaca yang semakin bvruk.

Mazlan juga menasihatkan orang ramai agar berwaspada dengan perkembangan bnjir dan sentiasa mematuhi arahan pihak berkuasa sepanjang musim bnjir bagi mengeIakkan kejadian tldak diingini.

Sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*