[VlDEO] Terkndas Kerana Bnjir, Usahawan Dapat Bntuan Pmpers Dan Susu Ank Tepi Jalan

 

Memasuki tahun 2021, selain peningkatan k3s C0VlD-19 kini negara kita diduga pula dengan musim bnjir. Ramai individu terkesan dengan bncana alam itu termasuk usahawan, Hafiz Mahamad dan keluarga.

Semalam, dia memuat naik perkembangan terkini dirinya dan keluarga yang terperngkap dalam bnjir ketika dalam perjalanan dari Kelantan ke Kuala Lumpur.

“Bila malam, saya dh start risau dah tapi memang tak boleh nak buat apa apa. Turn on Iive sbb ramai tanya update dari saya, tengah buat Iive tiba tiba ada akak datang “offer pmpers” & ada abang datang “offer susu” Ya Allah!!! Cepatnya Allah bntu.

“Mereka baik sangat, sampai je KL nanti. Muka akak & abang ni saya takkan lupa. Saya nak jumpa mereka insyaAllah. Hari ni mereka tolong kita, esok esok kita tlg mereka,” tulis Hafiz di ruangan kapsyen.

Melalui posting tersebut, Hafiz tidak menyangka mereka akan tersngkut di dalam kesesakan lalu lintas. Jadi, dia dan isterinya Syafiqah Aina tidak perasan bekalan susu dan pmpers ank mereka Raisya Narisa tidak mencukupi.

Oleh itu, usahawan berusia 27 tahun telah merakam Instagram ‘live’ bagi memperolehi maklumat daripada penduduk setempat berkenaan kedai runcit berhampiran.

Sebelum ini, Hafiz sememangnya sudah dikenali ramai lebih-lebih lagi selepas tuIar video dirinya membantu menguruskan jn4zah sahabat baiknya.

Kini, giliran dia pula dibntu oleh penduduk kampung sekitar Gua Musang. Rupa-rupanya ada pemandu lain berdekatan telah menonton siaran Instagram ‘Iive’ Hafiz dan bergegas membntu mereka.

Mereka telah memberikan susu dan pmpers kepada usahawan tersebut dan isterinya untuk digunakan oleh ank mereka.

Terharu dengan apa yang berlaku, Hafiz berjanji untuk berjumpa dengan dua individu berkenaan selepas tiba di Kuala Lumpur nanti.

Rata-rata netizen terh4ru dengan kejad1an yang dilalui Hafiz dan meninggaIkan komen positif menyatakan inilah baIasan buat dirinya yang suka membntu orang lain sewaktu dalam kesvsahan.

Terdahulu, Hafiz melangsungkan perkahwinan bersama isterinya pada November 2017 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan itu yang kini berusia setahun.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)


Sumber: Instagram Hafiz Mahamad

Kredit: OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*