Dua Penvnggang Motosikal Mavt Bertembvng Sesama Sendiri.

 

TAMPIN: Dua penvnggang motosikal mavt selepas motosikal yang ditvnggangi mereka bertembvng sesama sendiri di Kilometer 42, Jalan Tampin-Gemas berhampiran Taman Pinggiran Felda, dekat sini, malam semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.05 malam itu, kedua mngsa disahkan meninggaI dunia di lokasi kejadian.

Menurut Ketua PoIis Daerah Tampin, Superintenden Anuwal Ab. Wahab, kemaIangan berkenaan membabitkan dua buah motosikal jenis Yamaha 125ZR yang ditvnggangi Muhammad Khairul Haffuan Mustafar, 19, dan Yamaha 150ZR yang ditvnggangi Mohamad Syahrul Ikmal Radhi, 21.

“Berdasarkan slasatan awal, penvnggang motosikal jenis Yamaha 125ZR dari arah Tampin ke Gemas telah bertembvng dengan penvnggang motosikal jenis Yamaha 150ZR dari arah bertent4ngan.

“Akibat pertembvngan kedua-dua buah motosikal tersebut menyebabkan penvnggang motosikal kedua-duanya meninggaI dunia ditempat kejadian,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Anuwal berkata, kedua-dua myat telah di hantar ke Hspital Tampin untuk dibed4h slasat bagi mengetahui punca kem4tian.

Menurutnya, ke$ dislasat di bawah Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan slasatan lanjut masih diteruskan.

Sehubungan itu, saksi bebas yang melihat kemaIangan berlaku boleh tampil ke baIai poIis berdekatan atau menghubungi pegawai penylasat, Inspektor Nurul Afiqah Aqwa di talian 013-9515011 untuk membantu slasatan.

Al fatihah.

Sumber: UTUSAN ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*