Selfie Trakhir lbu Dan 2 Ank Untuk Tatapan Suami Sebelum Psawat Terhmpas

Jakarta: Operasi mencari dan menyeIamat (SAR) yang digerakkan selepas pesawat Sriwijaya Air terhmpas menemukan ceb1san d4ging manusia dan serp1han psawat di perairan Kepulauan Seribu.

Ceb1san d4ging berkenaan dipercayai milik penumpang pesawat berkenaan.

Untuk rekod, pesawat itu dilapor membawa 62 penumpang termasuk lima anak kapal dan dilaporkan terptus hubungan sebaik berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta menuju ke P0ntianak, petang tadi.

Salam tkziah untuk penumpang dan anak kapal pesawat indo yg dikhabarkan meIetup di udara tadi. Pesawat dari Jakarta menuju ke P0ntianak. Satu lagi berita sed1h di permulaan tahun 2021.

Setakat ini berdasarkan manifest penumpang tiada kerakyatan Malaysia di dalamnya biarpun di medsos viraI ada rakyat Sarawak yang terIibat.

Foto ini adalah kiriman terakhir mngsa di dalam pesawat tersebut. Seorang isteri dan 2 anknya wrganegara Indon yg dihantar kepada suaminya yang mereka akan berlepas tadi, Innalillahi waiinalillahi rajiun- Borneo

Tribunnews melaporkan, ceb1san d4ging itu ditemui anggota kapal peronda Kementerian Perhubungan di lokasi yang didkwa menjadi titik pesawat Sriwijaya Air terhmpas di Kepulauan Seribu.

Kapten kapal, Eko berkata, hasil pemeriksaan awal mendapati ceb1san d4ging yang ditemukan dipercayai dari bdan manusia.

Selain itu, Eko juga memaklumkan penemuan bahan bkar pesawat di lokasi kejad1an.

Pihak berkuasa Indonesia juga sudah mengesahkan ins1den maIang itu dan memaklumkan Presiden Indonesia mengarahkan gerakkan S A R secara besar-besaran dilakukan.

Terkini, Kedutaan Malaysia di Jakarta memaklumkan dalam kenyataannya bahawa tiada rakyat Malaysia dalam pesawat berkenaan. Al fatihah.

Sebelum ini media melaporkan sebuah pesawat komersial Sriwijaya Air dilaporkan hiIang kontak selepas berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta menuju ke p0ntianak, hari ini.

Menurut jurucakap Kementerian Perhubungan (Pengangkutan) Indonesia, pesawat komersial itu berlepas jam 2.36 petang waktu Indonesia Barat dan dijadualkan tiba di Pontianak, jam 3.15 petang waktu Indonesia Timur (4.15 waktu Indonesia Barat).

Kontak terakhir pesawat itu dengan menara kawalan adalah pada 2.40 petang waktu Indonesia Timur, sebelum hiIang, kata jurucakap berkenaan menerusi pesanan ringkas WhatsApps.Al fatihah.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*