“ToIong BaIas Sayangku..” -Suami $empat Kirim Mesej Kepada lsteri SebeIum Naha$ Sriwijaya Air.

 

Sekitar petang semalam, seluruh dunia telah dikejvtkan dengan traged1 n4has pesawat pertama tahun 2021 melibatkan pesawat Boeing 737-500 milik Sriwijaya Air dari Ind0nesia.

Pesawat komersial yang membawa 62 penumpang termasuk anak kapal itu dilaporkan terpvtus hubungan dan terhemp4s selepas kira-kira 4 minit berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno-Hatta, menuju ke P0ntianak.

Menerusi perkembangan terkini, pasukan misi mencari dan menyelamat tempatan telah berjaya menemukan beberapa serp1han b4dan pesawat dan ceb1san tvbuh manusia di lokasi nhas.

 

Pramugari seb4k suami antara yang terk0rban,“kuatkan diri, kamu pasti boleh bert4han”.

Seorang pramugari bernama Aldharefa antara waris yang terkesan apabila suaminya dilap0rkan terbabit dalam lnsiden tragedl itu. Menyentuh hati ramai, beberapa p0sting yang dimuat naik di InstaStory miliknya mengenai luahan kerinduan buat lelaki tersebut yang juga merupakan saIah seorang krew pesawat maIang berkenaan.

 

Isteri ded4h mesej terakh1r daripada suami sebelum dikejvtkan berita pesawat terhemp4s.

 

“Tunggu Apih ya sayangku”, menjadi ayat penuh dvka yang tdak akan pernah diIupakan oleh wanita ini. Kata-kata berkenaan merupakan pesanan terakh1r daripada suami tercinta menerusi kiriman WhatsApp sebelum tnpa disngka-sngka pesawat Sriwijaya Air itu terhemp4s.

Aldharefa malah turut bertanyakan sama ada lelaki berkenaan sudah selamat tiba di destinasi, namun langsung tlada sebarang respon diberikan.

 

Salam tkziah buat seluruh keluarga mngsa yang terk0rban. Al Fatihah buat yang beragama Islam.

Sumber :Harian Metro, TikTok raffisyah20, Instagram aldharefa, ockybisma, kd

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*