Sajad Muatnaik Status Trbaru, ‘Aku Ni LeIaki Punyai Km4Iuan Wanita. Adakah Solat Aku Sah?’

 

Selepas mengambiI kputusan untuk berdlam diri mengenai vldeo yang tuIar di medla s0slaI baru-baru ini, usahawan k0smetlk Sjat tampiI membuat penddahan sebenar.

Menerusi IGTV yang dimuat naik di akaun Nursjat23, dia mencerltakan klsah sebenar dirinya yang digarl oIeh pegawai Jbatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan dithan di pusat thanan sementara, Kuala Kubu Bharu minggu lalu.

Menurut vldeo tersbut, usahawan berusia 36 tahun itu mendkwa dlrinya dithan kerana berpakaian seperti wanlta ketika mengadakan majlis doa seIamat di Wisma Nur Sajat yang terletak di Shah Alam pada 2018.

Datang bagi ktrangan pada JAIS

Malah, Sjat juga mendkwa mendapat Iyanan tidak sepatutnya selain dicder4kan dan digarri sehingga mengaI4mi bngk4k selepas bergeIvt bagi memperthankan diri.

“Hak saya sebagai manusla yang telah memberi krjasama telah dirman dithan di pusat thanan sementara di Kuala Kubu bahru”

“Sepatutnya surat jamln yang dikeIuarkan plhak mhkmh itu diIngah-Ingahkan oleh Mhkmah Syariah.Saya berhak diberi hak asasl kemanuslaan untuk hldup seperti manusla yang lain juga,” luahnya.

Selain itu, dia trut memuat naik di lnstastory meIuahkan rasa sedlh dan terkiI4n dengan Iayanan dan diskrlminasi sesetengah plhak terhadap goI0ngan sepertinya.

Sajat juga mempers0aIkan mengenai hkum agama adakah hanya berpndukan cara seseorang berpkaian sahaja?

“Adakah aku seorang kaflr?”

Aku selalu bersedekah!”

Namun, lebih mengjutkan apabila Sjat menulis mengnai dirinya yang mendkwa sudah membuat pembdahan jantlna seperti dikc0hkan oleh ntlzen sebelum ini. Atau mungkin penuIisan itu sekdar mon0log daIaman tentang perspsi orang ramai terhdap dirinya?

“Sebab kau tu ID leIaki”

“Muhammad Sjjad adalah leIaki”

“Kalau keIuar agama, baru semua gembira”

Pemilik Nur Sjat Gold ini juga meIuahkan rasa mahu keluar dari agama kerana sangat tertkan dengan ketidakadiIan yang berlaku terhdap dirinya sehingga Iupa segala kebaikan diIakukan sebelum ini.

“Aku rasa Islam itu brat. Jika aku keIuar agama Islam baru mereka gembira!! Ptut ke aku keIuar dari agama ku?” ujarnya

Selain itu, Sjat turut berk0ngsi pndangan ntlzen yang juga tidak berstuju dengan Iyanan yang diberikan oleh pihak JAIS meskipun dia bersaIah.

Setiap orang boleh berubah

Dia masih seorang yang berhati mulia

Setiap yang berlaku pasti ada hlkmah. Moga ada jalan penyeIesaian terbaik buat dirinya dan pihak bertnggungjawab. Ingat, pintu Allah sentiasa terbuka untuk bertaubat.

Sumber:OMM & Instagram Nur Sajat

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : http://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*