“Tuhan tu apa?” – [VIDEO] Nak Beri Bantuan, Ustaz Ebit Lew Terus Islamkan Satu Kampung Lepas Ditanya ‘Siapa Tuhan’

 

Niat asalnya mahu memberi bantuan kemanusiaan kepada suku Bajau Laut di Pulau Tatagan, Semporna namun tanpa disangka-sangka Ustaz Ebit Lew berjaya bawa satu kampung seramai 157 orang daripada mereka memel0k Islam.

Melalui sebuah video dikongsinya di Instagram, penduduk kampung itu dilihat mengerumuni bot dinaiki beliau dan mengikutnya mengucap syahadah. Video itu sehingga kini mempunyai 1.3juta tontonan dan menurut beliau hari itu merupakan hari paling sed!h dalam hidupnya..

Kata beliau, ketika tiba untuk memberi bantuan ramai yang datang kepadanya dan bertanya tentang siapa Tuhan dan apa itu Tuhan.

 

Ramai netizen termasuk artis serta personaliti TV yang mengucapkan rasa syukur atas perbuatan ustaz Ebit Lew dan sentiasa mendoakan agar semua urusan beliau dipermudahkan. Melalui Facebook pula, dapat dilihat ada individu berbangsa Cina yang berterima kasih dengan beliau kerana membantu rkyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama. Kata individu bernama Jacky Wong itu,

USTAZ EBIT LEW ~ Terima kasih negaraku mempunyai mu, anda mesra, baik hati, hari hari tolong orang, tak kira bangsa, tak kira agama, mohon Allah menjaga Ustaz selama-lama, semoga sentiasa dimurahkan rezeki, anda HER0 kepada negara kita, terima kasih USTAZ EBIT LEW.”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*