(Video) Dah L4njut Usia Gigih Jual Air Kelapa, Pak Cik Ini Men4ngis, Tad4h Tangan Berdoa Bila Terima Sedek4h

Untuk kel@ngsungan hidup, pakcik yang berusia lebih kurang 80 tahun tetap gigih bekerja untuk meny@ra kehidupannya dan isteri serta cucu tercinta. Mungkin ini adalah pekerjaan yang sudah lama.

Namun, perk0ngsian kali ini telah meny3ntuh h@ti kecil ramai pembaca. Mana t@knya, bila kita lihat pakcik ini, mulalah tering@t mak ayah di kampung.

Perk0ngsian p3nuh hib@ ini dik0ngsikan oleh salah seorang pelanggan tetap pakcik air kelapa ini yang dikenali sebagai Aida Aidil. Wanita ini berharap perk0ngsiannya akan dapat s@mbutan daripada orang ramai supaya dapat membantu pakcik ini.

Kata wanita ini semasa dihubungi, lori pakcik ini akan berada di kawasan Bandar Puteri, Klang. Tempatnya agak ters0rok sikit tetapi berdekatan dengan l@luan yang orang ramai selalu guna. Jalan ini antara l@luan untuk orang naik dan tvrun dari KESAS. Bagi yang tinggal di kawasan Johan Setia mungkin mereka lebih familiar.

Aku tak boleh kalau bab macam ni sump@h bukan nak menvnjuk tapi saje nak bagi pering@tan kat kita yang muda.

J@ngan take them for gr@nted. Macam mana kita buat kat parents kita macam tu anak kita akan bu@t kat kita bila kita dah tua. Pakcik ni dah 80 tahun. Isteri jaga cucu kat rumah.

 

Aku t@k kenal pakcik ni tapi memang dah kebiasaan aku kalau membeli dengan orang macam ni aku suka nak tanya seb@b kadang ada yang jenis nak sh@re pr0blem mungkin boleh t0long dorang ring@nkan beb@n sikit-sikit.

“Sekali lagi aku bukan nak ri@k. Selagi aku mampu insyallah aku akan tolong…”

 

Bila aku tengok pakcik ni aku terbayang tokki aku dulu lebih kurang mcm ni la. Abah aku pun kalau dah umur macam ni mungkin macam ni juga svsuk dia. Aku j@rang balik kampung bila balik nampak sangat perubahan parents aku.

 

Semoga rezeki pakcik ni murah dah sentiasa dilindvngi dari kes@kitan.

 

Part yang aku paling t@k boleh nak h@dap…

 

By the way, aku r@kam sebab aku nak anak-anak yang ada mak bapak yang seb@ya pakcik ni tengok and r3nung kat mak bapak masing-masing. S@nggup ke weh tengok dorang kerja mcm ni. Bagi dorang jaga cucu lagi. Pakcik cakap dia kerja sebab kena b@yar bills aku t@k nak tanya banyak nanti bengk@k mata aku.

Sesiapa yang nak d3rma dekat pakcik ni boleh b@nk in dekat b@nk saya 168621030856 -maybank -CHE ENGKU NUR AIDA .

Semoga dimurahkan rezeki korang semua L0udly cry!ng face. Nanti pakcik ni n@ngis lagi. At least dia n@ngis kurang beb@n kan. yay! Thank you so much.

“Bukan untuk @ib mana-mana pihak tetapi untuk ringankan beban pakcik ini…”

The purpose saya buat thre@d ni bukan nak meng@ibkan anak menantu pakcik ni ya. Focus saya hanya untuk kel@ngsungan hidup pakcik ni je. Meringankan beb@n dia. Maaf kalau ada yang rasa saya @ibkan anak menantu dia. Saya seb@k tengok org tua kena h@dap benda mcm ni.

Sumber: Aida Aidil/ ohbulan

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*