Pegang St4tus Ibu Tungg4l Usia 17 Tahun, Anak-Anak H4rta Ibu Duni4 Akhir4t

Tiada siapa pun yang minta ik@tan perk@hwinan yang dibina terler@i k@sih sayangnya. Lagi s3dih bila p@sangan meningg@lkan diri dan anak-anak tanpa khabar berita. Mungkin orang sekeliling akan bagi tangg@pan neg@tif, namun hanya yang melalui saja akan faham.

Begitulah yang terjadi kepada seorang wanita bernama Siti Aishah Ishak, apabila perk@hwinannya hanya bert@han selama tiga tahun dan ketika itu ditingg@lkan semasa sedang meng@ndungkan anak kedua.

Berk4hwin seawal umur 14 tahun

Menerusi perk0ngsian di aplikasi TikTok, Siti Aishah yang kini berusia 23 tahun meng@kui dia telah berk@hwin seawal umur 14 tahun dan dikurni@kan sepasang cahaya mata. Anak pertamanya adalah lelaki dan dil@hirkan pada usia 15 tahun.

Selepas dua tahun mel@hirkan anak pertama, dia dis@hkan meng@ndung anak kedua dan kali ini seorang b@yi perempuan.

M@langnya h@srat untuk mengec@pi bahagia bersama suami dan anak-anak tak kes@mpaian apabila pada usia k@ndungan tujuh bulan, Aishah telah ditingg@lkan oleh suaminya dan membi@rkan dia keseor@ngan memb@nting tul@ng demi membes@rkan anak-anak.

Sehingga kini, kedua-dua anaknya berusia lapan dan enam tahun itu masih belum bert3mu bapa mereka yang ‘hil@ng’ tanpa memvnculkan semula dirinya.

Kongsi Aishah lagi, paling s3dih, anak keduanya langsung tak meng3nali ayahnya kerana sejak l@hir tak pernah jumpa sampailah sekarang. Namun anak sulung itu s3mpatlah mer@sa kasih ayah buat seketika dan selepas itu tak pernah jumpa.

Aishah akui, kini anak-anaklah pengu@t sem@ngatnya untuk men3ruskan hidup dan mencari rezeki. Walau apa pun terjadi, mereka adalah h@rta dunia akhirat yang sangat berharga.

Anak-anak sumber keku@tan untuk terus b@ngkit pada hari ini. Apa yang berlaku itu tidak sesekali mem@tahkan semangatnya untuk menjadi ibu terbaik buat permata hatinya.

Walaupun bukan untuk mer@ih simp@ti, perk0ngsian Siti Aishah itu mendapat respon p0sitif dari netiz4n yang k@gum dengannya. Di usianya yang muda, ternyata dia mampu menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anaknya.

Kecek@lan dan ket@bahannya mengh@rungi kehidupan sepanjang bergelar ibu tungg#l benar-benar membuktikan wanita tetap boleh berdikari dan menjadi pelindung buat anaknya. Semoga urusan mereka ini dipermudahkan oleh Allah sepanjang masa.

Sumber: TikTok Siti Aishah Ishak

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*