Setahun Berlalu, BCL Akui Anaknya Selalu Buat Hal Ini Sejak Ashraf Men1nggal Dunia

Bunga Citra Lestari  atau BCL berkongsi perkembangan dirinya sejak kehilangan suami, Ashraf Sinclair menerusi video “Love Story” di akaun YouTube IT’S ME BCL.

Sejak Ashraf me1nggal dunia pada 18 Februari 2020, BCL akui bukan mudah untuk dia bangkit semula meneruskan kehidupan seperti biasa.

Dalam temu bual yang dikendalikan oleh hos terkenal Daniel Mananta itu. BCL berkata dia tersentuh dengan sikap anaknya, Noah yang secara diam-diam melakukan hal-hal yang manis sama seperti dilakukan oleh bapanya.

Noah Ikut Jejak Bapanya

Banyak kisah yang masih dikenang oleh BCL setelah Allahyarham Ashraf pergi, salah satunya adalah sikap Noah terhadapnya.

BCL mengakui bahawa setelah pem3rgian Ashraf, dia memutuskan untuk tidur bertiga bersama ibu dan anaknya.

Semasa tidur bersama, BCL menyedari sikap manis Noah yang mirip dengan Ashraf Sinclair. BCL memulakan ceritanya dengan mengingati sikap mendiang suaminya.

Sebabnya, Ashraf selalu meletakkan bantal dan bantal pelvk ketika BCL sedang tidur sehingga dia selesa.

“Saya hidup seperti itu, ibu saya mesti bangun terlebih dahulu, sementara saya baru tidur selepas subuh, ibu saya bangun, saya bersama anak saya”

“Ashraf tahu bahawa saya tidak boleh ditinggal tidur bersendirian pada waktu pagi. Kerana saya adalah orang yang suka ditemani, saya merasa selesa untuk dipelvk.

“Oleh itu, sekiranya Ashraf bekerja di waktu pagi dan saya masih tidur, dia pasti akan meletakkan bantal dan bantal pelvk untuk membuatkan saya selesa, “- kata BCL.

Sementara itu, setelah Ashraf men1nggal dunai, Noah seolah-olah menggantikan peranan bapanya untuk ibunya.

Noah selalu meletakkan bantal dan bantal peluk di sekitar BCL untuk tidur.

Malah, anak lelaki itu juga menambah mainan dalam bentuk boneka untuk menemani BCL tidur.

“Dan sejak Ashraf pergi, Noah melakukannya untuk saya sehingga sekarang.

“Jika dia bangun lebih awal, atau saya masih tidur di bilik, atau saya tidak bekerja, misalnya ketika saya pulang lebih awal, dia akan menyusun bantal dan bantal pelvk”

“Kemudian dia mempunyai mainan atau anak patung tambahan, seperti patung Star Wars atau apa yang diberikan kepada saya untuk menemani saya, menggantikannya,”-sambungnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 0

Sumber : Murai

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*