PoIis Lngkap Beruniform Trun ke Iiang Iahad Bntu Kebumi Suami. Trkedu Isteri Bila Tahu Identiti Sbenar Polis Itu

Sikap keprihatinan Ketua Polis Darah Petaling Jaya Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal sememangnya tidak dapat disangkal lagi.

Disebabkan sikap beliau yang low profile, Tuan Ezanee kerap kali menjadi tumpuan media walaupun apa yang dilakukan merupakan tanggungjawab dan amanah seperti yang beliau tegaskan.

Menerusi laporan daripada Harian Metro, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya ini sekali lagi mencuri perhatian orang ramai.

Ia susulan tndakan Ezanee yang masuk ke dalam Ii.ang Iah.ad bagi membantu menguruskan pengebumian jnzah seorang anggotanya iaitu Sarjan Mejar Mashidi Husian, 53, yang meninggI dnia disebabkan mas.alah buah pnggang.

Bercakap mengekai perkara itu, isteri Allahyrham, Nafisah Mohd Zin meluahkan perasaan beliau yang tidak mengjangka tndakan Ezanee itu.

” Kami sekeluarga tidak menyangka keprihatinan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya yang sanggup turun ke Ii.ang Iah.ad untuk membantu menguruskan jnzah suami,” kata Nafisah.

Menurut Nafisah, suaminya meninggI dnia aki.bat pnya.kit buah pinggang, semalam (16 Feb).

Kata Nafisah lagi, arwh suaminya selalu bercerita mengenai keprihatinan ‘bosnya’, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal, namun dia tidak menyangka pengakhiran arwh suami turut mendapat perhatian.

” Arwh men.gidap pnya.kit buah pinggang sejak 19 tahun lalu dan sentiasa komited dengan pekerjaan dilakukannya.

” Kami sekeluarga terharu dengan tindakan Tuan Nik Ezanee yang turun ke Ii.ang Iah.ad lengkap dengan uniform.

” Adik beradik arwh yang tidak dapat datang turut terkejut apabila melihat gambar tular pegawai berpangkat tinggi membantu menguruskan jnzah,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Nafisah berkata, kini anak bongsu lelaki berusia 22 tahun akan mengikut langkah arwh suaminya apabila memohon untuk menyertai Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan menjadikan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya itu sebagai idola.

Terdahulu, tular gambar dan video menunjukkan Nik Ezanee yang lengkap beruniform turun ke Ii.ang Iah.ad bagi membantu menguruskan jnzah anggotanya.

Gambar berkenaan mendapat perhatian ramai kerana tindakan prihatin dilakukan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya itu.

Arwh meninggI dnia di rumahnya di Desa Aman, Pantai Dalam dan dikebumikan di Tanah Perku.buran Islam Pantai Dalam, semalam.

Dalam pada itu, menerusi satu hantaran di Facebook, Polis Daerah Petaling Jaya mengucapkan takziah di atas pemergian Allahyrham Mashadi.

” Salam takziah. Ketua Polis Daerah Petaling Jaya mewakili seluruh warga IPD Petaling Jaya mengucapkan salam takziah kepada keluarga Allahyarham SM Mashadi Bin Hussian.

” Allahyarham yang bertugas sebagai Sarjan Mejar Pematuhan BIPS di IPD Petaling Jaya telah menghembuskan nafas terakhir di kediaman beliau pada jam 1.10 tengah hari tadi (16 Feb).

” Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah…” tulis laman FB tersebut.

Sumber:hmetro dab FB Polis Daerah Petaling Jaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*