[Video]Jtuh Cinta Dengan Agama lslam, Y0uTuber Terkenal Jerman Ucap Syahadah.

Pada awal bulan ini, seorang YouTuber terkenal berasal dari Jerman, Christian Betzmann membuat keju.tan kepada pengikutnya apabila dia menyiarkan sebuah video mempamerkan detlk pengislamannya menerusi saIuran YouTube.

Saya terima Islam, kini seorang Muslim.

“Saya rasa sangat ‘relaks’ seperti dapat mengawaI ba.dan saya dengan lebih baik, saya tldak tahu bagaimana untuk menggambarkannya tetapi ia adalah satu perasaan yang indah,” ujar Christian sewaktu ditanya oleh rakannya setelah meme.luk Islam.

 

Di samping itu, Christian turut mengumumkan berita gembira tersebut dengan memvat naik beberapa kep1ng gambar di laman sosi4l Instagram peribadinya, @cristianbetzmann.

Menerusi gambar-gambar berkenaan, pemuda berusia 30 tahun itu menunjukkan sijil pengesahan pengislamannya dengan r1ak wajah yang kelihatan sangat gembira.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Christian Betzmann (@christianbetzmann)


lslam adalah agama kedamaian

“Saya telah meme.luk agama Islam. Saya mulakan salu ran ini pada Disember lepas dan menghabiskan masa selama setahun di Pakistan. Sewaktu saya berada di sana, saya bertemu dengan ramai insan yang hebat dan belajar mengenai agama Islam serta budaya dan kehidupan umatnya,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Menurut Christian, dia memulakan kerjaya sebagai seorang YouTvber pada Disember lalu dan telah menghabiskan masa selama setahun di Pakistan. Di negara itulah dia mula belajar tentang agama Islam, bergaul dengan ramai umat Islam dan jtuh cinta terhadap agama Islam.

 

Selain itu, Christian turut menceritakan kisah siIamnya dumana dia menjelaskan bahawa di negara asalnya agama ‘Islam’ sering dipandang ser0ng oleh masyarakat.

“Membesar di Eropah, perkataan ‘Islam’ selalu dikaitkan dengan perkara negatlf, peperan.gan, kega.nasan dan sejujurnya saya bvkanlah anlah seorang yang alim sebelum ini jadi saya tldak kisah apa yang orang fikir.

“Kawan-kawan baik saya sewaktu kecil adalah muslim dan kita semua adalah ‘manusia’ yang berada dalam sebuah ‘simulasi’ digelar kehidupan,” Iuah Christian lagi.

Alhamdulillah, tahniah Christian! Semoga sentiasa istiqamah di jalan Allah SWT. Amin

Video:

Sumber: Youtube Betzmann Vlogs , Instagram Christian Betzmann, omm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

 

Sumber : Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*