Cem4s Rakaman CCTV Ingat Gadis Dilarikan Depan Rumah, Tapi Pengakhirannya Buat Ramai Tergamam

Tak dinafikan, golongan wanita sentiasa menjadi sasaran jenayah kerana disifatkan lemah dan kurang pengetahuan dalam mempertahankan diri. Maka, mereka disarankan untuk sentiasa berhati-hati dan juga peka terutamanya jika sedang bersendirian.

Menerusi satu video rakaman CCTV yang tular di Twitter, seorang gadis dilihat sedang duduk di hadapan pagar rumahnya seolah-olah menunggu seseorang. Walau bagaimanapun, tiba-tiba saja datang sebuah kereta berwarna kelabu gelap berhenti di hadapannya. Namun gelagatnya yang terus berlari sebaik driver itu keluar dari keretea nyata menimbulkan rasa cemas penonton.

Pemandu pun sakan lari sekali…Plot twist rupanya berebut nak buka pintu kereta

Driver itu yang dilihat menyarung hoodie turut sama berlari seperti ingin mengejarnya dari arah bertentangan. Akan tetapi jangkaan ramai meleset apabila mereka rupa-rupanya bergegas kerana

berebut untuk membuka pintu kereta tersebut. Mengalah dengan sikap gentleman lelaki tersebut, gadis itu akhirnya masuk perlahan-lahan ke dalam kenderaan.

 

Marah betul tengok video ni…Ingatkan dah nak kena bawak lari

Meskipun tidak diketahui apakah status sebenar kedua-duanya sama ada bercinta atau suami isteri, namun netizen nyata terhibur dengan paparan CCTV tersebut. Hal ini kerana pada awalnya rmai menyangka itu adalah sedutan dari video rakaman CCTV kejadian jen4yah.

 

Sifat lelaki yang disukai wanita.

Adalah satu kelegaan apabila kita menemui beberapa lelaki sebenar. Mereka memaparkan sifat yang penuh hormat dan berhemah, biarpun dengan cara kecil-kecilan, dan mengingatkan kita bahawa masih ada lagi yang baik di luar sana. Kadang kala, seorang wanita hanya memerlukan sedikit keikhlasan dan dilayan dengan tarikan romantis yang asli, bukannya pertunjukan besar-besaran mahupun mahal. Berbanding pendapat umum, masih sifat lelaki sebenar yang belum terkubur, malah disenaraikan di bawah adalah sifat lelaki sebenar yang terbukti:

Tolong bukakan pintu.

Seorang lelaki yang mengambil masa untuk membuka pintu kereta untuk anda adalah seseorang yang berharga, terutama pada cuaca yang tidak menentu ini. Adakah anda suka berdiri terbiar di luar kereta oleh pasangan anda? Hargai lelaki yang peduli akan keselesaan anda dahulu, walaupun tindakan ini hanya untuk beberapa saat

Pasang CCTV di kawasan berisik0 berlaku jenayah – MCPF

Yayasan Pencegahan Jen4yah Malaysia (MCPF) menyarankan pihak pemaju perumahan memasang kamera litar tertutup (CCTV) di setiap kawasan projek perumahan mereka yang dikenal pasti berisik0 berhadapan kejadian jen4yah.

Naib Pengerusi Kanannya, Tan Sri Lee Lam Thye, berkata ia adalah tanggungjawab pihak pemaju dalam memastikan keselam4tan semua penghuninya terutama di kawasan tiada kemudahan ‘gated and guarded community’ (komuniti berpagar dan terjaga).

Beliau berkata pemasangan CCTV terbukti dapat memb4ntu polis menjalankan si4satan dan melakukan tangk4pan dengan lebih mud4h dan pant4s, sekiranya berlaku perkara tidak diingini.

“Bagi golongan berkemampuan sememangnya digalakkan memasang CCTV tetapi tidak semua orang berkemampuan untuk memasang CCTV di rumah mereka.

“Justeru, mungkin pihak terbabit seperti pemaju (perumahan) menitikberatkan pemasangan CCTV seperti di kawasan jalan sunyi supaya dapat membantu ramai pihak dalam membant3ras kejadian jenay4h di kawasan perumahan,” katanya ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber: Twitter Comfy Asian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*