Masa Ameng Dan lsteri Ditah4n, Anak Bongsu MemeIuk Kuat Paha Ameng Kerana Tidak Sanggup Berpisah

Penyanyi Ameng Spring mengakui rasa hidupnya seperti sudah berakhir saat dijatuhkan huk.uman penj.ara enam tahun atas kesalah penyalahgunaan dad.ah pada tahun 2011.

Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminnudin Wan Ismail, 52, mendedahkan hidupnya mu.snah dan por.ak pera.nda kerana dad.ah.

” Kehidupan saya por.ak per.anda sebelum masuk penj.ara, rumah tangga berc.erai-b.erai… saya banyak kec.ewakan hati ibu bapa saya dan sebagainya.

” Selain itu kerjaya saya juga terganggu, banyak kerja yang saya tidak dapat lakukan dengan sempurna.

” Saya berkawan dengan orang-orang yang mempunyai rekod jena.yah dan saya juga pernah menyertai beberapa geng undergr.ound iaitu gen.gster.ism.

” Saya juga terlibat dengan dunia gelap, saya juga pernah bekerja di kelab malam dan bekerja selama hampir 10 tahun dan boleh dikatakan saya hidup dalam dunia kelam waktu itu.

” Bila sahaja saya dipenj.arakan, saya rasa seperti hidup tak berg.una lagi.

” Malah ketika itu saya dah tak peduli pasal diri saya, saya tak pedulikan persekitaran, yang saya risaukan macam mana nak menghadapi hidup didalam penj.ara dengan satu jangka masa yang lama.

” Tetapi apabila diberikan dengan program-program keagamaan kerohanian jadi memberikan satu semangat dan kesedaran untuk saya berubah,” katanya.

” Ketika dalam penj.ara saya juga terlibat dengan aktiviti-aktiviti seni, dakwah dan juga al-Quran.

” Apabila saya memenuhi masa saya dalam penj.ara itu dengan program-program yang dianjurkan, sedikit demi sedikit saya rasa bersemangat untuk meneruskan kembali kehidupan menaruh harapan agar dapat keluar dengan lebih cepat dan dapat menebus kembali kes.alahan saya.

Ameng mendedahkan kisah hidupnya itu bersama radio Zayan dalam segmen Kisah Inspirasi.

Kongsi Ameng lagi perkara yang paling pah.it adalah melihat keluarga terpaksa melalui bersama atas kes.ilapannya.

” Giliran saya kena tan.gkap di sebuah hotel di mana dalam bilik ketika itu ada isteri dan anak bongsu saya yang berusia 3 tahun.

” Masa tu saya bekerja di kelab malam di Melaka, saya sebagai pengurus dan penyanyi.

” Memang boleh dikatakan saya terlibat dengan dad.ah dengan serius waktu itu kerana saya bukan sahaja menghis.ap, tetapi juga menjual di kelab malam itu.

” Ketika saya ditah.an, isteri saya juga ditah.an rem.an selama 3 bulan. Anak saya ketika itu kecil lagi dan tidak sanggup berpisah sehingga dia memeluk kuat peha saya kerana tidak sanggup berpisah.

Menurut Ameng, meskipun isterinya tidak bers.salah dan air kncing juga nega.tif, ia mengambil masa sehingga 3 bulan kerana perlu melalui prosedur sebelum isterinya dibebaskan.

” Hati saya berat dan sedih ketika itu, tetapi tiada gunanya kerana nasi sudah jadi bubur.

” Malah paling saya sedih bila saya keluar penj.ara, anak sudah tidak mengenali saya dan takut hendak mendekati kerana fikir saya adalah orang asing,” ceritanya lagi.

Ameng dihuk.um penj.ara dan 10 seb.atan pada tahun 2011 dan dibebaskan pada tahun 2016.

Banyak lagi kisah yang boleh dijadikan teladan, ikuti video penuh Kisah Inspirasi Ameng Spring yang dikongsikan Zayan dalam satu muat naik di akaun Instagram mereka.

Sumber:gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*