Kau Ingat Semua Orang Suka Lakonan Dan Nyanyian Kau? – Penyampai Radio Hani Fadzil Pula Sound

” Dah lama perhati dia ni. First masuk allkpop for thinking she’s so funny for mo.cking a person’s de.ath.

Itu status ditulis penyampai radio Hani Fadzil yang tampil membi.das tin.dakan mel.ampau seorang pelakon wanita yang keterl.aluan menge.jek kemat.ian bintang Korea seperti yang viral baru-baru ini.

Hani dalam pada itu meny.elar tin.dakan pelakon terbabit yang turut menge.jek nama beberapa artis termasuk anggota kumpulan K-Pop terkenal dalam naskhah arahannya.

” Then she chose to konon acah savage and name a character in something she directed by mo.cking a kpop group? Ni namanya clo.ut sebab dia tahu semua akan trigg.ered dan bagi dia att.ention.

” Nak promote product pandai pulak “nak tak look korean..?”dan lain-lain lagi,” ciap Hani di Twitter.

Sebagai peminat setia K-Pop, Hani jel.ek dengan isu terbabit dan menasihati pelakon wanita itu agar tidak keterl.aluan memperlek.ehkan minat individu lain sekiranya tidak sependapat.

” As a person like me yang dah lama minat kpop and dah kena mo.ck for liking kpop since 2006. I’m just sic.k of this issue.

” If you dont like a certain genre/ fandom, just keep it to yourself. You think everyone likes your acting/ singing? Think again.

It’s not about ta.ksub. It’s about respect. RESPECT!!! Mo.cking something you have no idea about is not “sav.age”. It’s plain RUD.E!” tambah Hani.

Selain itu, Hani turut berpesan kepada orang ramai agar tidak terus memb.uli pelakon terbabit secara mela.mpau biarpun apa yang diperlukannya untuk vi.ral sudah tercapai.

” Even though what she did was wrong, we should not cyber bu.lly her back because that would just make us the same.

” For all we know, she’s happy she’s trending and getting all the attention she wants. This is why at first I thought I wanted to choose to be quiet,” tambah Hani beserta emoji m.arah.

Terdahulu, nama pelakon Janna Nick kembali menjadi bualan di Twitter disebabkan isu mengaitkan seorang bintang K-Pop, J0nghyun yang meninggI d.nia tiga tahun lalu.

Isu itu dibangkitkan kembali oleh peminat hiburan K-Pop yang menyifatkan Janna umpama tidak menghormati pemergian Jonghyun kerana bergeI.ak ket.awa selepas diusik Sharifah Sakinah dalam sebuah video.

Dalam video yang tular pada tahun 2018 itu, Sakinah bertanya kepada Janna satu soalan yang memberi bayangan tentang mendi.ang.

” Ini yang m.ati tu kan?” tanya Sakinah, kemudia mereka ke.tawa.

Tidak mendiamkan diri, Janna tampil memberi penjelasan mengenai hal itu.

Menurutnya, dia langsung tidak tahu tentang maksud sebenar gurauan Sakinah itu dan hanya ket.awa memandangkan pelakon tersebut suka bergurau, tambahan keadaan di salon rambut (ketika itu video itu dirakam) agak bising.

” Jujur demi Allah, saya tak tahu menahu pasal video artis K-Pop itu. Saya tak tahu pun Sakinah rakam video itu tuju untuk dia, saya tak tahu langsung, saya hanya gelak sahaja dalam video itu.

” Tetapi kalau perkara ini dibesarkan sampai melibatkan emak saya, perkara ini dah tak kelakar, jadi saya nak bagitahu, saya su.mpah demi Allah, saya tak tahu,” kata Janna menerusi sebuah video di Instagram.

Bukan sekadar bersumpah lisan, Janna turut memegang kitab suci Al-Quran ketika membuat pengakuan tersebut.

Dalam pada itu, Janna menyifatkan bahasa segelintir peminat K-Pop di negara ini agak k.asar untuk dirinya.

” Bahasa peminat K-Pop ini terlalu k.asar, terlalu k.esat, untuk saya, segala kr.itikan kalau orang kut.uk lakonan saya tak bagus, atau saya menyanyi tak sedap, saya boleh terima.

” Kalau orang nak cakap arahan saya tak bagus pun saya boleh terima. Saya boleh terima yang saya tak bagus, saya tak pernah dalam hati saya, walau setitik rasa saya bagus dari sesiapa.

” Saya masuk dalam industri nak cari rezeki sahaja, mungkin kadang-kadang saya terlebih bercakap, tetapi apa yang awak rasa tu sama ke dengan apa yang saya rasa?” katanya lagi.

Bagaimanapun, Janna tetap memohon maaf meskipun merasakan dirinya difi.tnah.

” Sekarang ni macam mana? Korang dah fi.tnah saya, korang expect saya nak minta maaf? Disebabkan saya tak suka nak layan benda-benda ni, tak apalah saya minta m.aaf, walaupun saya tak puas hati.

” Saya minta m.aaf kepada adik-adik peminat si m.ati, peminat fan.atik Kpop, saya minta m.aaf, sekiranya saya tercuit dan perkara itu buatkan awak terasa, saya minta m.aaf,” katanya lagi.

Sebelum ini nama Janna menjadi panas sekitar Januari 2018 kerana dida.kwa mempers.endakan kem.atian anggota kumpulan K-Pop, SHINee Jonghyun.

Selain Janna, nama lain yang turut terp.alit adalah pelakon Sharifah Sakinah.

Jonghyun dilaporkan meninggaI dnia pada Disember 2017 selepas ditemui tidak s.edarkan diri di kediamannya.

Sumber:gempak dan twitter Hani Fadzil

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*