0wnr Tampil Ddah Ssvatu Sebelm Abg P0smen Lastk Anjlng Kena Gntung Tvgas

Peranan posmen telah berterusan sejak sebelum kita merdeka tetapi apa yang mereka lakukan hari ini sudah berkembang dari semata-mata penghantar surat dan telegram, posmen kini menjadi semakin penting dalam penghantaran parcel kiriman pelanggan dan juga menjadi sumber maklumat kepada masyarakat. Antara lain, posmen hari ini menjadi konduit atau penghubung yang penting di antara peniaga online dengan pelanggan mereka.

Pos Malaysia telah melalui pelbagai cabaran dan perubahan sehingga berjaya menjadi peneraju e-commerce di Malaysia. Sudah pasti perjalanan ini penuh dengan cabaran untuk pekerja dan majikan. Ia juga pasti memberi bermacam pengalaman yang jika dikongsi akan dapat membantu pekerja dan majikan dari syarikat lain di dalam menangani perubahan dan cabaran sekarang dan akan datang.

KLUANG – P0s Malaysia Bhd (P0s Malaysia) mengg.antung t.ugas seorang kak.itangannya yang bert.ugas sebagai p0smen kerana mel.astik mata seek0r a.njing pel.iharaan menggunakan getah di hadapan sebuah rumah di Kluang, Johor.

A.ksi p0smen itu dir.akam menerusi kamera litar tert.utup (CCTV) berdurasi 21 saat hingga tular di laman sosial.

Menerusi kenyataan P0s Malaysia, p.ihaknya k.esal dengan perb.uatan kaki.tangannya itu dan telah mengga.ntung tugas sementara s.iasatan dalaman dilakukan.

“Kami telah mengenal pasti p0smen yang berada dalam video itu dan dia telah digan.tung kerja sementara men.unggu hasil s.iasatan.

“P0s Malaysia tidak akan bert.olak ansur dengan kes.alahan daripada pekerja kami dan tidak teragak-agak untuk mengambil t.indakan yang t.egas termasuk mena.matkan perkh.idmatan mereka,” katanya.

Pada Selasa, Facebook Malaysia I.ndependent A.nimal R.escue’ (Miar) telah memuat naik video memaparkan t.indakan posmen tersebut.

Difahamkan, a.njing berkenaan meng.alami kece.deraan pada mata kirinya ak.ibat perb.uatan p0smen tersebut.

Sebelum ini, warga maya meng.ecam t.indakan p0smen itu yang melakukan perb.uatan mence.derakan halwan dengan mela.stik dari luar ketika menghantar surat di rumah tersebut.

Video berkenaan telah ditonton lebih 34,000 warga maya hingga tular sehingga kini.

Mesej Dari 0wner Tersebut

Menurut pemilik anj1ing tersebut, Pihak Pos ada berjumpa dengan beliau dan berbincang untuk mengu.gurkan kes. Tapi beliau engg.an berbuat demikian

Kredit : SinarHarian/MIAR

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*