Mesra & Disenangi Ramai, Tuan Nik Ezanee ‘Naik Pangkat’ Jadi Ketua Bahagian Si4satan Jen4yah Selangor

Siapa sahaja yang tidak kenal dengan keperibadian Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Nik Ezanee Mohd Faisal?

Seorang pegawai polis yang cukup terkenal dengan sifat kasih sayang, nilai kemanusiaan dan ihs4n yang tinggi di sebalik keteg4sannya ‘menjaga’ keselmatan daerah Petaling Jaya.

Telah banyak ‘cerita’ kebaikannya yang sering kita baca di media sosial. Lebih-lebih lagi sosok tubuh ini sering mengungkapkan kata-kata keramatnya, “One good deed a day”.

Terbaharu, melalui satu kenyataan media PDRM, beliau ‘naik pangkat’ dan ditukarkan dari Ketua Polis Daerah Petaling Jaya kepada Ketua Bahagian Sias4tan Jen4yah Selangor.

Menerusi satu kenyataan rasmi di laman Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini, sejumlah 71 orang pegawai kanan polis dilaporkan terlibat dalam arahan pertukaran pangkat dan salah satunya adalah Nik Ezanee.

Difahamkan, selain menjawat jawatan di posisi ketua bahagian sias4tan jnayah, beliau juga turut memangku pangkat Senior Assistant Commisioner (SAC).

Bak kata pepatah, ‘Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu’. Kenaikan pangkat ini sudah semestinya menjadikan beliau dapat melaksanakan tugas dengan skop yang lebih meluas.

Segala-galanya adalah demi kesel4matan rakyat dan kesejahteraan negara. Tahniah diucapkan buat Tuan Nik Ezanee.

 

Naik pangkat Ketua Jabatan Sias4tan Jnayah (JSJ) Selangor yang baharu

Terdahulu

Beliau akan menggantikan SAC Datuk Fadzil Ahmat yang akan memangku pangkat Senior Asisten Komisioner.

“Tahniah Nik Ezanee, naik pangkat Senior Asisten Komisioner (satu bintang) sekaligus menyandang jawatan Ketua Jabatan Sias4tan Jnayah (JSJ) Selangor yang baharu.“Terima kasih kerana menjaga Petaling Jaya dengan begitu baik sekali.“Terima kasih kerana membuatkan t4ukeh-t4ukeh judi bertemp1aran, t4ukeh ddh susah cari makan, kedai g4me h1lang tanpa dikesan.“Teruskan berpuasa sun4t setiap Isnin dan Khamis, teruskan amalan bers0lat Subuh di pejabat seperti yang Tuan amalkan selama ini. Salute…raincheck!,”

Resp0n Nik Ezanee mengenai pelantikan ini

Sementara itu, Nik Ezanee berkata, beliau hanya dimaklumkan mengenai pelantikan itu secara rasmi hari ini.

“Cuma ketika ini saya masih menunggu arahan rasmi dari Pemangku Ketua Polis Selangor, Deputi Komisioner Datuk Arjunaidi Mohamed untuk melapor diri dalam tugas baharu selepas ini.“Saya faham ini satu tugas yang sangat menc4bar tapi saya yakin mampu menggalas am4nat yang diberikan itu dengan penuh bertanggungjawab dan telvs untuk terus meneg4kkan ke4dilan dan menjam1n ketent3raman awam di negeri ini,”

Nik Ezanee dilantik memegang jawatan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya pada 16 Februari 2020 bagi menggantikan Senior Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din.

Sebelum itu, beliau adalah Asisten Komisioner Perhubungan Antarabangsa Urus Setia KPN (Pentadbiran) di Bukit Aman.

Sumber: FB rasmi PDRM, Siakap Keli, MG

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*