Baru je bekas suami sudah kahwin lain, sekali peminat doakan Laudya Cynthia Bella ada jodoh

DI saat hari bahagia pernikahan Engku Emran dan Noor Nabila pada pagi Jumaat, nama bekas isteri Engku Emran, pelakon Indonesia, Laudya Cynthia Bella turut menjadi perhatian netizen.

Menurut laporan Liputan6, rata-rata netizen mendoakan agar Laudya cepat dipertemukan jodoh dan memulakan kehidupan berumah tangga sekali lagi.

Terbaharu, pelakon filem Syurga Yang Tak Dirindukan itu digosipkan bercinta dengan pelakon senegara, Dimas Beck.

Laudya dan Dimas sebelum ini pernah menjadi ahli kumpulan muzik, Bukan Bintang Biasa (BBB) yang turut disertai Raffi Ahmad, Ayushita dan Chelsea Olivia.

BBB ditubuhkan oleh komposer terkenal, Melly Goeslaw pada tahun 2006.

Maka tidak hairanlah, Laudya dilihat begitu akrab dengan Dimas seperti mana yang dig0sipkan netizen.

Namun begitu, selepas 15 tahun berkawan, kedua-duanya pernah tampil menjelaskan bahawa hubungan mesra di antara mereka tidak lebih sekadar sebagai seorang sahabat baik.

Laudya berkahwin dengan Engku Emran pada 8 September 2017 namun hubungan itu tidak bertahan lama apabila mereka disahkan bercerai pada Julai tahun lalu.

Hasil perkahwinan itu, Laudya tidak dikurniakan cahaya mata.

Biodata Laudya Cynthia Bella

Nama Lengkap :Laudya Cynthia Bella

Tanggal Lahir :24 Februari 1988

Tempat Lahir :Bandung, Indonesia

Pekerjaan :Aktris, penyanyi

Tahun aktif :2001 – sekarang

Agama :Islam

Zodiak :Pisces

Akaun Twitter :bellaudya829

Akaun :Instagram

Biografi dan karier Laudya Cynthia Bella

Laudya Cynthia Bella lahir di Bandung, 24 Februari 1988 adalah artis dan penyanyi Indonesia. Ia memulakan karier sebagai model dan bintang iklan, sebelum akhirnya berkecimpung di dunia

artis. Laudya Cynthia Bella pernah terpilih sebagai finalis majalah Kawanku pada tahun 2002, namun nama Bella mulai dikenal saat berlakon sebagai Biyan di filem Virgin. Ia terpilih sebagai

salah satu nominasi pemeran utama wanita terbaik Festival Film Indonesia 2005. Laudya Cynthia Bella juga dinobatkan sebagai Artis Terpuji pada Festival Film Bandung 2005.

Profil Sebenar Dan 10 Fakta Menarik Engku Emran. Rupanya Bapa Saudara Dia Sangat Dikenali Ramai

Semalam, terjawab teka teki mengenai hbngan antara kakak kepada pengacara popular, Neelofa iaitu Noor Nabila Mohd Noor dengan Engku Emran apabila mereka sah diijabkabul pada pagi Jumaat.

Hanya sekali lafaz, pasangan itu dinikahkan oleh adik Noor Nabila, 36, iaitu Mohamed Aqief Mohd Noor yang berwakil walikan bapa kandung mereka kira-kira pukul 10 pagi di sebuah masjid di Kuala Lumpur.

Tahniah diucapkan kepada Nabila dan Engku Emran!

Sejak semalam juga orang ramai cuba men’google’ bagi mencari siapa identiti sebenar lelaki yang berjaya menambat hati Noor Nabila dalam masa singkat itu.

Pihak Asia Kini kemudian membuat carian bagi mencari info yang tepat berkaitan Engku Emran dan di bawah ini adalah biodata, profil dan fakta menarik mengenai beliau.

Siapa Engku Emran?

1) Nama sebenar Engku Amran adalah Engku Emran Bin Engku Zainal Abidin dilahirkan pada tahun 1975 dan kini berusia 46 tahun.

Gambar- Engku Emran berdiri nombor 2 dari kiri?

2) Berdasarkan semakan di IG, beliau merupakan bekas pelajar di Maktab Tentera Diraja, Sungai Besi, Kuala Lumpur pada tahun 1988 di mana ketika itu beliau berusia 13 tahun.

3) Beliau merupakan seorang ahli perniagaan dan merupakan seorang Chief Executive Officer (CEO) di TV Synergy Sdn Bhd dan Chief Operating Officer (COO) Suria FM.

4) Namanya mula dikenali pada tahun 2007 apabila melangsungkan perkahwinan dengan pelakon, penyanyi dan juga bekas ratu cantik Malaysia, Erra Fazira pada 25 Oktober 2007.

Erra Fazira adalah isteri pertama Engku Emran. Namun jodoh mereka tidak kekal apabila keduanya bercrai pada tahun 2014.

5) Selama 7 tahun bersama Erra, mereka dikurniakan seorang anak perempuan bernama Engku Aleesya.

6) Engku Emran sekali lagi mencuri perhatian apabila berkahwin dengan penyanyi dan pelakon terkenal Indonesia, Laudya Cynthia Bella pada 8 September 2017.

Hubungan itu tidak bertahan lama apabila mereka disahkan bercrai pada Julai 2020 lalu. Hasil perkahwinan itu, mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

7) Berdasarkan kepada akaun Instagram, Engku Emran merupakan seorang penggermar aktiviti lasak, Triathlon dan pernah menyertai acara Iron Man Langkawi, 3 tahun lalu.

Iron Man memerlukan seseorang menghabiskan acara berlari, berenang dan berbasikal untuk sampai ke garisan penamat. Memang bukan calang-calang yang mampu mengharunginya.

8) Selain meminati bola sepak dan pasukan Manchester United, Engku Emran juga merupakan seorang peminat tegar sukan golf.

Tidak banyak info mengenai Engku Emran sebenarnya terutama berkenaan latar belakang keluarganya.

9) Namun menarik untuk dikongsikan adalah, Engku Emran mempunyai susur galur keturunan di raja Terangganu.

10) Beliau adalah anak saudara kepada Y.M Tan Sri Dato’ Sri Engku Ibrahim Engku Ngah, bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang berasal dari Besut, Terengganu.

Almarhum Engku Ibrahim Engku Ngah meninggI dnia pada 2012, sering muncul di kaca televisyen RTM dan TV3 untuk mengumumkan tarikh penting kepada rakyat Malaysia tentang bila permulaan Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Haji.

Sumber:IG narmeukgne dan wikipedia (rujuk Engku Ibrahim Engku Ngah)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*