‘Anak Nkah Sy Hanya Bleh Intai Dari Tingkap Jer’ – Doktor Kcewa GoIongan Kayangn SIamba Lggar SOP

” Tak dngki tapi nak luahkan perasaan.”

Demikian perkongsian seorang wanita yang mengulas isu membabitkan pernikahan selebriti Neelofa dan PU Haris baru-baru ini yang didkwa tidak mematuhi pnjarakan sosial.

Menerusi perkongsian di Facebook, Dr. Norwaliza Abdul Wahab menceritakan bagaimana beliau dan ahli keluarga sedaya upaya patuh kepada SOP yang ditetapkan pihak berkuasa.

Menurutnya, impian untuk melihat dan meraikan pernikahan anak perempuan sulungnya berkcai kerana terpksa mengikut peraturan yang ditetapkan.

” Masa anak perempuan sulong saya nikah tahun lepas saya hanya boleh intai dari celah tingkap pejabat agama sahaja.

” Tingkap itu pula ada grill besi. Nampak sikit sahaja kelibat mereka, redha walaupun tuhan saja yang tahu perasaan saya masa tu.

” My dream wedding for my daughter hncur berkcai but i have to put my happy smile.

” Majlis yang dirancang di sebuah dewan juga terpaksa dibatalkan walaupun persiapan sudah 80% siap.

” Bilik itu agak besar tapi hanya yang boleh masuk papa dia sahaja sebagai wali.

” Apalah salahnya benarkan ibu yang melahirkan dan membesarkan masuk sekali dan minta duduk diam-diam jauh di hujung satu sudut?

” I just want to be there for my daughter.

Dr. Norwaliza berkata adalah tidak adil sekiranya hanya golongan rakyat biasa perlu patuh SOP tetapi dalam masa sama ada pihak tertentu ini bebas melnggar peraturan.

” Betullah dunia ini kadang-kadang tidak adil. Dulu tak komplen sikit pun sebab sangat memahami kepentingan mematuhi SOP tetapi bila lihat golongan kayangan ni baru hati rasa terdetik. So sad..” luah Dr. Norwaliza.

Tambah Dr. Norwaliza lagi, dia sedikit pun tidak ambil kisah sekiranya ada sesetengah kes di mana majlis dilakukan tanpa mengikut SOP.

” Saya tak kisah pun pasal orang lain nak buat cemana. Saya terkilan saya tak boleh masuk saksikan pernikahan (anak) tu jer,” tulisnya.

Reaksi warganet.

Sementara itu perkongsian Dr. Norwaliza yang meraih lebih 1k ‘shares’ itu menarik perhatian pembaca yang memberi pendapat dan respon di ruangan komen.

Rata-rata bersimpati dengan situasi menimpa Dr. Norwaliza dan memintanya bertabah. Malah tidak kurang yang bersetuju dan mengec4m pihak terbabit yang seakan tidak adil dalam pelaksanaan SOP.

” Sudah jadi lumrah mana-mana individu yang nk langsungkan pernikahan nak buat macam biasa, taknak patuh SOP. Tapi pihak berwajib lh yang sepatutnya tegas,” tulis Anip.

” Saya rasa sdih sangat anak kedua nikah kat pejabat agama Shah Alam tingkat 6. Lagi lah tak nmpk langsung. Saya tunggu kek lobby. Dewan pun cancel. Video man pun cancel. Now dh tawar hati.” tulis Rohana.

Sabtu lalu, kisah pernikahan Neelofa dan PU Haris telah menarik minat orang ramai sehingga trending di Twitter.

Namun selepas beberapa ketika gambar pernikahan itu tular di media sosial, orang ramai mula mempertikaikan majlis itu yang dikatakan tiada pnjarakan sosial.

Bagaimanapun pihak poIis dikatakan sudah mengambil keterangan penganjur penikahan serta pembantu peribadi Neelofa.

Neelofa yang ketika ini berada di Langkawi atas urusan kerja juga akan dipanggil pihak polis sebaik beliau dan suami pulang.

Sumber:FB Drnorwaliza Abd Wahab

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*