[Video]Sblm KmaIangan Pemandu Swift Msuk Kedai Dan PukuI Muka Adik Guna Helmet’- Kakak.

KemaIangan yang berlaku di Jalan Sultan Azlan Shah petang semalam berpunca dari pemandu Suzuki Swift mermpuh tiga buah kenderaan lain sehingga ma.ut mengundang persoalan netizen apabila ada seorang wanita tmpil memaklumkan adiknya dipukuI oleh pemandu berkenaan sebelum kmaIangan berlaku.

“Be strong Iznur Haklm Mohd Nor, semoga cepat baik. Awat dia (pemandu Swift) pukuI Haklm, time Hakim tidur. Padahal tak kenal pun.

“Ksian Haklm baru nak tidur selepas pulang dari sekolah. Depa kata, dia (pemandu Swift) ada masaIah mentaI. Haklm kena pukuI dengan helmet di bahagian muka. Memang tervk kena, bngkak semua.

“Dah pukuI orang tnpa sebarang sebab, kemudian Iari dan habis semua orang diIanggar,” tulis kakak mngsa, Izzaty Haswaniey di Facebooknya semalam.

Difahamkan, mngsa tidur di dalam kedai dan apabila pemandu Swift masuk, dia terus memukuI mngsa menggunakan helmet di bahagian muka tnpa sebarang m0tif.

“Sebelum kemalangan ni, dia (adik) kena pukuI dengan pemandu kereta merah itu. Adik tidur dalam kedai, pemandu kereta merah itu masuk dan pukuI adik guna helmet.

“Tervk sangat muka adik Wani. Tak tahu apa m0tif dia pukuI semua tu. Sekarang kami di hspital, sedang menunggu d0ktor pakar beri keterangan sebab kecede.raan melibatkan bahagian mata dia,” tulisnya.

Dalam k.ejadian jam 2.50 petang Khamis, pemandu Swift dikatakan memandu dengan Iaju sehingga hiIang kawalan lalu mermpuh Perodua Myvi dan Toyota Vios serta sebuah motosikal.

Video:

Pemandu Swift dilap0rkan mninggaI dunia ketika dalam perjalanan ke Hspital Pulau Pinang.

Dalam pada itu juga, seorang lelaki yang membuat rakaman video di lokasi k.ejadian bersama dengan seorang lagi lelaki didapati menvduh pemandu Perodua Myvi yang menjadi punca kemaIangan itu.

Lelaki 1: “Gilo, mbuk ka apa? Hang mbuk ka?”

Perakam: “Lnggar lampu isyarat ka apa?”

Mngsa: “Takda! Takda! Takda!”

Lelaki 1: “Hang tengok apa jadi semua!”

Mngsa: “Takda! Takda! Bukan! Bukan! Saya berhent1 di sini…” katanya yang masih dalam keadaan ke.liru setelah dirmpuh Suzuki Swift.

Lelaki 2 (Baju biru): “Kenapa ni?

Perakam: “Dia Ianggar lampu isyarat!

Lelaki 2 (Baju biru): “Owhhhh!”

Perakam: “You Berhent1 apa? Lampu sudah meeah! Jaga eh, semua sudah rakam. Standby! Tepi-tepi ini semua ada, jaga eh! Hang tengok apa jadi semua, eiii! Nasib baik tadi. Ianggar lampu isyarat, habis semua orang jadi mngsa.

Lelaki 1: “Bang! Bang! T4han sat! kena pgang! Kena pgang!”

Video:

Fltnah yang diIemparkan oleh dua lelaki itu membuatkan netizen bngang, malah menge.cam tlndakan dua lelaki terbabit cuba menjadi hero yang tak diund.ang.

“Amboi konon nak jadi hero la tu. Sampai-sampai lokasi siap main tduh je. Ksian uncle tu dok penlng lagi. Bang moto, baik hang pi minta maaf balik dengan uncle tu,” kata netizen.

Orang ramai dinasihatkan untuk tldak menjadi ‘paIatao’ apabila berada di lokasi kemaIangan. Sebaik-baiknya dapatkan makIumat yang tepat sebelum menyebarkannya di media sosi4l. Tlndakan menyebarkan fltnah boleh menyebabkan anda dikenakan tlndakan undang-undang.

Sumber: tr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*