Png0rbanan Seorang Ayah, Hantar Anak Menaiki Motor Dengan Beg Buku Di Bakul Hadapan Ke MRSM Undang Sebak Netizen

“Anak yang hebat lahir daripada orang tua yang hebat” ini antara kata-kata seorang netizen dan ayat ini mungkin tak tepat sepenuhnya namun kebiasaan kehidupan jika mak ayah beri pengorbanan mereka dengan mendidik anak-anak dengan ilmu agama InSyaAllah akan membentuk sahsiah diri anak-anak yang baik akhlaknya.

Jika kita pentingkan agama secara langsung dunia akan datang dengan sendirinya.

Gigih Seorang Ayah

Kesusahan bukan penghalang untuk berjaya. Demikian apa yang boleh digambarkan mengenai secebis kisah yang tvlar seorang ayah yang gigih menaiki motosikal demi menghantar anaknya pada hari pertama di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM).

Perkongsian oleh timbalan pengetua MRSM Muar, cikgu Musa Muhamad Ali di Facebook, ternyata menyentuh hati ramai warganet sehingga menjadi tular di media sosial.

Tatkala kawan-kawan lain menaki kereta dengan membawa barangan penuh, dia hanya cukup sekadar membawa satu beg pakaian di dalam raga motosikal dengan raut wajah ceria.

Pelajar pertama tingkatan satu mendaftar di MRSM Muar bersama ayahnya hanya menaiki motorsikal comel.

Demi kejayaan anak, ayah sedikitpun ta da perasaan malu,hanya ada motor bvruk

Sebak bercampur kagum menyaksikan semangat si ayah membawa anaknya mendaftar dengan raut wajah ceria si anak tanpa sedikitpun rasa malu walaupun pelajar-pelajar lain dihantar dengan kereta.

Semoga pelajar ini terus cemerlang menjadi insan hebat akademik dan akhlaknya di MRSM Muar.

ayah yang gigih

Rata-rata warganet yang membanjiri ruangan komen memuji kehebatan ayah ini yang tidak mengabaikan ilmu dan pendidikan kepada anak walau sesukar mana hidup. Ianya menjadi inspirasi kepada orang lain untuk berjaya tanpa mengira latar belakang.

Sama macam saya, naik motor hantar anak..

Siapa pun ibu bapa kita bukan penghalang kejayaan anak-anak

Anak yang hebat lahir dari orang tua yang hebat

Tahniah ayah ibu, anak yang berjiwa kental

Untuk berjaya di akhirat bukan lah satu perkara yang mudah kerana didikan awal agama akan membentuk acuan hidup anak agar

ada budi pekerti yang tinggi.

In sha Allah bila agama cukup anak anak akan berjaya pula di alam dunia ini.

Anak anak akan berjaya apatah lagi bila lihat ayah ibu yang siang malam berkorban jiwa raga untuknya dan barulah dapat melahirkan generasi

yang kuat akhlaknya.

Sumber : susunan admin nv,siakap keli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*